Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Günümüz Tefsir Problemleri | İİF330 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Vedat YETKİN |
Ders Veren | |
Amaç |
kurana dair güncel meseleleri öğrenmek KURANA DAİR GÜNCEL MESELELERİ TARTIŞIR. KURANIN EVRENSEL MESAJLARINI GÖRÜR. |
Ders İçeriği | |
Ders Kaynakları |
ders kitabı
ders kitabı |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İnsanlık İçin Genelde İlâhî Vahyin Özelde Kur’ân-ı Kerîm’in Değeri | Ders |
2 | Kur’ân-ı Kerim’de Âdem’in(a.s.) Yaratılış Kıssalarıyla Verilmek İstenen İlâhî Mesajlar | Ders |
3 | Kur’ân’da İnsan | Ders |
4 | Kur’ân’ın Bütünlüğü Çerçevesinde Bakara:62 ve Maide:69.uncu ayetlerin Tefsiri. | Ders |
5 | Kur’ân’da Şeytanların ve Cinlerin Yıldızlarla, Alevli Şahaplarla Recmedilmesi Meselesi. | Ders |
6 | İslâm’da Çok Evlilik ve Hz.Peygamber’in(s.a.v.) Evliliklerinin Dînî, İçtimaî, Siyasî ve Ahlâkî Sebepleri. | Ders |
7 | Kur’ân’a Göre İlmin İnsan İçin Değeri ve Önemi. | Ders |
8 | Kur’ân Ayetleri Çerçevesinde Zikrin Önemi. | Ders |
9 | Kur’ân Mesajını Muhataplara Sunmada Kıssalar Üslûbunun Önemi. | Ders |
10 | Kur’ân Kıssalarının Tarihî Gerçekliliği. | Ders |
11 | Genelde Kur’ân-ı Kerîm’in Özelde Kur’ân Kıssalarının Kaynağı Meselesi. | Ders |
12 | Kur’ân-ı Kerim’de İsrâ ve Mi’râc Mucizesi | Ders |
13 | Kur’ân-ı Kerim’de Şakk-ı Kamer Mucizesi. | Ders |
14 | Kur’ân’a Göre Cennet ve Cehennem’in Ebediliği Meselesi. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
KURANA DAİR GÜNCEL MESELELERİ ÖĞRENİR | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
KURANA DAİR GÜNCEL MESELELERİ TARTIŞIR. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
KURANIN EVRENSEL MESAJLARINI GÖRÜR. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
KURANA DAİR GÜNCEL MESELELERİ ÖĞRENİR | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
KURANA DAİR GÜNCEL MESELELERİ TARTIŞIR. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
KURANIN EVRENSEL MESAJLARINI GÖRÜR. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |