Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Arapça Belagat | İİF340 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere Arapça metinler üzerinden belagat tarihi, belagat ilminin ana kaynakları ve bu ilmin temel konularının öğretilmesi. Arapça metinler üzerinden okutulmasının amacı öğrencilere metin okuma alışkanlığı kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Yusuf Ebu’l-Addûs tarafından kaleme alınmış olan Medhalun ilâ Belâğati’l-Arabiyye eseri mihver alınarak Belagat ilminin ortaya çıkışı, tarihi gelişim süreci, önemli alimler ve eserlerini tanıtmak. Ardından Belagat ilminin üç ana disiplini olan meani, beyan ve bedi ilimleri hakkında bilgilendirme. Meani ilminin temel konuları olan isnad ve unusurları, müsned-müsned-i ileyhin halleri, icaz-ıtnân-müsavat, kasr, fasıl ve vasıl konuları. Beyan ilminin temel konuları teşbih, mecaz, istiare ve kinaye hakkında bilgiler. Bedi ilminin temel konuları hakkında bilgilendirme. |
Ders Kaynakları |
Yusuf Ebu’l-Addûs, Medhalun ilâ’l-Belâğati’l-Arabiyye
Ali el-Hâşimî- Cevâhiru’l-Belâğa |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|