Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Arapça Belagat | İİF340 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İrfan KAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere Arapça metinler üzerinden belagat tarihi, belagat ilminin ana kaynakları ve bu ilmin temel konularının öğretilmesi. Arapça metinler üzerinden okutulmasının amacı öğrencilere metin okuma alışkanlığı kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Yusuf Ebu’l-Addûs tarafından kaleme alınmış olan Medhalun ilâ Belâğati’l-Arabiyye eseri mihver alınarak Belagat ilminin ortaya çıkışı, tarihi gelişim süreci, önemli alimler ve eserlerini tanıtmak. Ardından Belagat ilminin üç ana disiplini olan meani, beyan ve bedi ilimleri hakkında bilgilendirme. Meani ilminin temel konuları olan isnad ve unusurları, müsned-müsned-i ileyhin halleri, icaz-ıtnân-müsavat, kasr, fasıl ve vasıl konuları. Beyan ilminin temel konuları teşbih, mecaz, istiare ve kinaye hakkında bilgiler. Bedi ilminin temel konuları hakkında bilgilendirme. |
Ders Kaynakları |
Yusuf Ebu’l-Addûs, Medhalun ilâ’l-Belâğati’l-Arabiyye
Ali el-Hâşimî- Cevâhiru’l-Belâğa |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Belagat ilminin ortaya çıkışı | Tartışmalı Ders |
2 | Belagat ilminin tarihsel gelişim süreci. | Tartışmalı Ders |
3 | Belagat ilminin temel eserleri | Tartışmalı Ders |
4 | Belagat ilminin üç ana disiplini olan meani, beyan ve bedi ilimleri hakkında bilgilendirme | Tartışmalı Ders |
5 | İsnad ve halleri, haber ve inşa cümleleri | Tartışmalı Ders |
6 | Müsned ve müsned-i ileyhin takdim-te’hiri | Tartışmalı Ders |
7 | Müsned ve müsned-i ileyhin hazif-zikri | Tartışmalı Ders |
8 | İcaz-ıtnâb-müsavat, kasır üslubu | Tartışmalı Ders |
9 | Fasıl-vasıl | Tartışmalı Ders |
10 | Teşbih | Tartışmalı Ders |
11 | Mecaz-İstiare | Tartışmalı Ders |
12 | Kinaye | Tartışmalı Ders |
13 | Bedi ilminin içeriğinden Lafzi güzelleştirici sanatlar | Tartışmalı Ders |
14 | Manevi güzelleştirici sanatlar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Belagat ilminin gelişim süreçleri, temel kaynakları ve önemli alimleri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Belagat ilminin temel disiplinleri olan meani, beyan ve bedi ilimlerinin temel konuları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Basit Arapça metin üzerinden belagat ile ilgili cümleleri okuyup anlayabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Belagat ilminin gelişim süreçleri, temel kaynakları ve önemli alimleri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Belagat ilminin temel disiplinleri olan meani, beyan ve bedi ilimlerinin temel konuları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Basit Arapça metin üzerinden belagat ile ilgili cümleleri okuyup anlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |