Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hukuka Giriş | İİF344 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Bayram DEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
İslâm hukukunun ortaya çıkışını, gelişimini, temel kavram ve ilkelerini aktarmak ve öğrencinin İslam hukukunu diğer hukuk sistemleri ile karşılaştırabilmesini sağlamak. |
Ders İçeriği |
İslâm hukukunun ortaya çıkışını, gelişimini, temel kavram ve ilkeleri |
Ders Kaynakları |
Köse, Saffet, İslam Hukukuna Giriş, Konya, 2013
Yaman, Ahmet- Çalış, Halit, İslam Hukukuna Giriş, İstanbul, 2017 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İslam Hukuku, fıkıh ve şeriat kavramları, aralarındaki ilişki ve fıkhın diğer İslami ilimler arasındaki yeri | Ders |
2 | Fıkhın sistematiği ve diğer hukuk sistemleri ile karşılaştırılması | Ders |
3 | Fıkhın özellikleri, ilahi ve beşeri yönü, gayeci özelliği, esnek oluşu, evrensel oluşu, tedriciliği, kolaylık prensibi | Ders |
4 | Fıkıh ilminin ortaya çıkışı, Hz. Peygamber devrinde fıkıh | Ders |
5 | Sahabe ve tabiin devrinde fıkıh ilminin gelişimi | Ders |
6 | Irak ekolü-Hicaz ekolü, Ehl-i re’y-Ehl-i hadis ayrımı ve fıkhi ihtilaf sebepleri | Ders |
7 | Mezheplerin ortaya çıkışı, meşhur fıkıh mezhepleri, Hanefi ve Mâliki mezheplerinin kurucuları, eserleri ve talebeleri | Ders |
8 | Şafii ve Hanbeli, Zahiri, Caferi mezhebi ve yaşamayan diğer mezhepler | Ders |
9 | Mezheplerin yayılması, fıkhın duraklama dönemi ve taklid düşüncesinin ortaya çıkması | Ders |
10 | Fıkhın yeniden uyanması (Mecelle’den sonraki dönem), ictihad ve telfik düşüncesi | Ders |
11 | Hüküm kavramı, hükmün çeşitleri, kanun koyucu, mükellef | Ders |
12 | Şer’i hükümlerin kaynakları, asli ve tali deliller | Ders |
13 | Külli kaide kavramı ve fıkıhta makasid düşüncesi | Ders |
14 | Mecelle’nin bazı önemli külli kaideleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İslam Hukukundaki temel kavram ve prensipleri kavrayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İslam Hukukundaki temel İslam hukuk sistematiğini diğer hukuk sistemleri ile karşılaştırabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Fıkıh ilminin ortaya çıkışını ve gelişim süreçlerini açıklayabilme; | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Genel anlamda fıkhi ihtilaf noktalarını bilip mezhepler arasında mukayese yapabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Mezheplerin kurucu imamlarını, diğer önemli imamlarını ve temel eserlerini bilme ve onlardan istifade yollarını kavrayabilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
6. Taklid ve mezhep taassubunun ortaya çıkış sebepleri ve sonuçlarını analiz edebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İslam Hukukundaki temel kavram ve prensipleri kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İslam Hukukundaki temel İslam hukuk sistematiğini diğer hukuk sistemleri ile karşılaştırabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fıkıh ilminin ortaya çıkışını ve gelişim süreçlerini açıklayabilme; | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Genel anlamda fıkhi ihtilaf noktalarını bilip mezhepler arasında mukayese yapabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mezheplerin kurucu imamlarını, diğer önemli imamlarını ve temel eserlerini bilme ve onlardan istifade yollarını kavrayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
6. Taklid ve mezhep taassubunun ortaya çıkış sebepleri ve sonuçlarını analiz edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |