Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam Dünyasında Mezhep Algısı | İİF354 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yasin İBRAHİM |
Ders Veren | |
Amaç |
Klasik dönem İslam Mezhepleri tarihinin bazı önemli kaynakları ve bu kaynakların önemi ile bu çerçevede öğrencilere söz konusu kaynaklarda mezheplerin nasıl ve hangi yöntemlerle ele alındığını anlama beceresini kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Klasik dönem Islam Mezhepler tarihçileri ile ilgili genel bilgiler ve belli başlı görüşleri, Klasik dönem İslam Mezhepler Tarihi kaynakları ve genel özellikleri, Mezhepler Tarihi araştırmalarında farklı Makalat (yazım) gelenekleri ve özellikleri, Sunni, Şii, Mu’tezili ve Harici makalat gelenekleri ve özellikleri. |
Ders Kaynakları |
Şehristani. (2011). Milel ve Nihal: dinler, mezhepler ve felsefi sistemler tarihi. çev. Mustafa Öz. hz. Mehmet Dalkılıç. 2. bsk., İstanbul:
Litera Yayıncılık; Öz, M. (2016). Başlangıçtan Günümüze İslam Mezhepleri Tarihi. İstanbul: Ensar Neşriyat; Bağdadi, A. (2017). Mezhepler
Arasındaki Farklar. çev. Ethem Ruhi Fığlalı. 8. bsk., Ankara: Diyanet Vakfı Yayınları.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mezhep Kavramı, Tasnif ve Literatür | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
2 | Mezheplerin Dini Kültürde Konumu ve İşlevi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
3 | Erken Dönemde Tartışılan Meseleler ve Teo-politik Dönüşüm | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
4 | The Basic Elements That Caused the Formation of Sects | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
5 | İlk Ortaya Çıkan Mezhepler: Haricilik'in Temel Karakteristiği | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
6 | Haricilik'in Dinî ve Siyasî Etkileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
7 | Şiilik'in Teşekkülü-Sünnî Şii Ayrımı-İnanç ve Siyaset Teorileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
8 | Ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
9 | Zeydî-İmamiyye ve İsmailiyye Teolojisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
10 | Mu'tezile'nin Teşekkülü Tarihî Süreci: Din ve Siyaset Teorileri | Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
11 | Mürcie Düşüncesi ve Dini Politik Etkisi | Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
12 | Mâturidiyye Ekolü, Teşekkülü, Dini ve Sosyo-Kültürel Etkileri | Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
13 | Eş'arî Ekolü, Teşekkülü Dini ve Sosyo-Kültürel Etkileri | Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
14 | Mezhebî Ayrışma ya da Bütünleşme: Fikrî Bir Kritik | Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
15 | Final | Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
1 | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |