Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam Sanatının Temelleri | İİF356 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Rabia DOĞRU |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere, İslam sanatının mahiyeti ve karakteri hakkında değerlendirmeler sunmak. İslam sanatını, dini ve toplumsal vurgularının yanı sıra estetik ve sanat terimleriyle de izaha çalışmak. Bu bağlamda sanat eserleriyle ilgili terminolojinin öğretilmesi. Sanat ve estetik bilincin kazandırılması. |
Ders İçeriği |
Sanatın önemi, kaynağı, İslam sanatının karakteri ve içeriği, İslam sanatını etkileyen faktörler, sanat tarihi terminolojisi. |
Ders Kaynakları |
Burhanettin Tatar, Din İlim ve Sanatta Hermenötik, İSAM Yayınları, İstanbul. Oliver Leaman, İslam Estetiğine Giriş, İstanbul 2012. Turan Koç, İslam Estetiği, İstanbul 2010. Selçuk Mülayim, İslam Sanatı, İstanbul 2010. Nusret Çam, İslam’da Sanat Sanatta İslam, Ankara 2008. O. Grabar, İslam Sanatının Oluşumu, İstanbul 1998. D. T. Rice, Islamic Art, Londra 1977. M. Bektaşoğlu, Anadolu’da Türk İslam Sanatı, Ankara 2009.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İslam Sanatı ve İslam Estetiği nedir? | Ders Tartışmalı Ders |
2 | İslam Sanatının Genel Karakteri ve Mahiyeti | Ders |
3 | İslam Sanatının Gelişmesine Etki Eden Faktörler | Ders |
4 | Mimarî ve Tezyinât | Ders |
5 | İslam Mimarisi | Ders Küçük Grup Tartışması |
6 | İslam Mimarisi II | Ders Küçük Grup Tartışması |
7 | İslam Sanatı ve Resim İlişkisi | Ders |
8 | Tezhip ve Minyatür Sanatı | Ders |
9 | Hüsn-i Hat Hermenötiği | Ders |
10 | Hüsn-i Hat Sanatına Dair Bazı Örnekler | Ders |
11 | Edebi Hermenötik | Ders Beyin Fırtınası |
12 | Şiir/Edebiyat-Bazı Edebî Türler ve Örnekler | Ders |
13 | Müzik Hermenötiği | Ders Beyin Fırtınası |
14 | Dinî Musikî Formları | Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İslam sanatı ve eserlerine dair modern yaklaşımları, geleneksel olanla mukayese edebilirler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğrenciler, İslam sanatının genel karakteri ve sanat terminolojisi hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sanata ve estetiğe duyarlılıkları artar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Sanat faaliyetlerindeki Türk-İslam sentezini değerlendirirler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Geleneksel Türk İslam Sanatlarını ve karakteristik özelliklerini ayırt ederler. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İslam sanatı ve eserlerine dair modern yaklaşımları, geleneksel olanla mukayese edebilirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, İslam sanatının genel karakteri ve sanat terminolojisi hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanata ve estetiğe duyarlılıkları artar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sanat faaliyetlerindeki Türk-İslam sentezini değerlendirirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Geleneksel Türk İslam Sanatlarını ve karakteristik özelliklerini ayırt ederler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |