Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Farsça | İİF358 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Rabia DOĞRU |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilerin temel Farsça dilbilgisini kullanabilme, Farsça sayıları, renkleri ezberleyebilme, Farsçayı gündelik konuşma seviyesinde kullanabilme, temel seviyede modern Farsça yazılı metinleri okuyabilme ve özetleyebilmesini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Temel Farsça dil bilgisi, temel Farsça konuşma, temel Farsça okuma – yazma. |
Ders Kaynakları |
. Nazif Şahinoğlu, Farsça Grameri
Ahad Emirçupani, Farsça Cümle Anahtarları Mehmet Kanar, KANAR Farsça-Türkçe Sözlük Ahad Emirçupani, Farsça Cümle Anahtarları Nazif Şahinoğlu, Farsça Grameri Mehmet Kanar, KANAR Farsça-Türkçe Sözlük Hayyampur Abdürresul, Destur-ı Zeban-ı Farisi, Tebriz 1957 Karib, Abdülazim, Destur-ı Zeban-ı Farisi, Tahran 1972 Yıldırım Nimet Farsça Dilbilgisi, Erzurum 1997 Öztürk, Mürsel, Farsça Dilbilgisi, Ankara 1988 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Zamirler: Şahıs zamirleri, mülkiyet zamirleri | Ders |
2 | İşaret zamirleri | |
3 | Sıfatlar, sıfatlarda derecelendirme | Ders |
4 | Niteleme sıfatları, Belirtme sıfatları | |
5 | Fiiller: Basit fiiller, birleşik fiiller | Ders |
6 | Zarflar | Ders |
7 | Bağlaçlar | Ders |
8 | Ön ekler | Ders |
9 | Son ekler | Ders |
10 | Cümlenin öğeleri | Ders |
11 | Cümle çeşitleri: İsim ve fiil cümleleri | |
12 | Basit ve birleşik cümleler | Ders |
13 | Farsça metinlerden seçilmiş örnekler | |
13 | Farsça metinlerden seçilmiş örnekler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Farsça zamirleri tanır | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Farsça sıfatları tanır | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Farsça fiilleri tanır | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Farsça zarfları tanır | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Farsça cümle yapsını ve özelliklerini tanır | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Farsça zamirleri tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farsça sıfatları tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farsça fiilleri tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farsça zarfları tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farsça cümle yapsını ve özelliklerini tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |