Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hadis V | İİF405 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet EFENDİOĞLU |
Ders Veren | Doç. Dr. Mehmet EFENDİOĞLU |
Amaç |
Hz. Peygamber’in hadislerini öğretmek ve temel hadis kaynaklarını tanıtmak. |
Ders İçeriği |
Temel hadis kaynaklarından seçme hadisler |
Ders Kaynakları |
Ahmed b. Hanbel, el-Müsned
el-Buhârî, el-Câmiu's-sahîh Müslim, el-Câmiu's-sahîh İbn Mâce, es-Sünen Ebû Dâvûd, es-Sünen et-Tirmizî, es-Sünen |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 4 | 16 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hadisin önemi konulu hadisler | Ders |
2 | İlmin önemi konulu hadisler | Ders |
3 | Hadis uydurma ve yaymanın kötülüğü konulu hadisler | Ders |
4 | İslam'ın esasları konulu hadisler | Ders |
5 | İman ve mahiyeti konulu hadisler | Ders |
6 | Nifak konulu hadisler | Ders |
7 | Günahlar ve tehlikesi konulu hadisler | Ders |
8 | Hz. Peygamber'in üstünlüğü konulu hadisler | Ders |
9 | Hz. Peygamber'e sevgi konulu hadisler | Ders |
10 | Vahyin mahiyeti konulu hadisler | Ders |
11 | Mi'rac konulu hadisler | Ders |
12 | Kıyamet ahvali konulu hadisler | Ders |
13 | Cehennemden kurtuluş konulu hadisler | Ders |
14 | Şefaat konulu hadisler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Güzel ahlak ve âdâbın İslam dini içerisindeki yeri ve önemini kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Güzel ahlak ve âdâbın kaynağı olan hadisleri öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Müslüman kimliğinin inşası için gerekli olan temel hadisleri öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Müslüman yaşantının temel ilkelerini belirleyen hadisleri öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Güzel ahlak ve âdâbın İslam dini içerisindeki yeri ve önemini kavrar. | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 |
Güzel ahlak ve âdâbın kaynağı olan hadisleri öğrenir. | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 |
Müslüman kimliğinin inşası için gerekli olan temel hadisleri öğrenir. | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 |
Müslüman yaşantının temel ilkelerini belirleyen hadisleri öğrenir. | 4 | 5 | 3 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 |