EN
  • Anasayfa
  • İİF409 Tasavvuf II (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İİF409 - Tasavvuf II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tasavvuf II İİF409 7 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Nuran DÖNER
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Nuran DÖNER Dr. Öğr. Üyesi Eyüp İNCE
Amaç

Tasavvuf müesseselerin ortaya çıkış sürecini göz önüne alarak Osmanlı coğrafyasında dini ve sosyal hayattaki etkisini değerlendirebilecek bir bakış açısı kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Tasavvufun müesseseleşmesi. Tarikatların ortaya çıkış süreci. Selçuklular döneminde tarikatların dini hayata etkisi. Tasavvufî mekteplerin Anadolu’ya gelişi. Hacı Bektaş Veli ve Bektaşilik Tasavvufun tartışmalı konuları

Ders Kaynakları 1. Reşat Öngören, Osmanlılarda Tasavvuf, İstanbul 2000.
2. Mustafa Kara, Osmanlılarda Tasavvuf ve Tarikatlar, İstanbul 2008.
3. H. Kamil Yılmaz, Ana Hatlarıyla Tasavvuf ve Tarikatlar, İstanbul 2004.
4. Mustafa Kara,Tasavvuf ve Tarikatlar Tarihi, İstanbul 1995.
5. Ahmet Yaşar Ocak, Osmanlı Toplumunda Zındıklar ve Mülhidler, İstanbul 1999.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 14 1 14
Toplam İş Yükü (Saat) 52
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tasavvufun müesseseleşmesi. Ders Tartışmalı Ders
2 Tarikatların ortaya çıkış süreci. Ders Beyin Fırtınası
3 Selçuklular döneminde tarikatların dini hayata etkisi Ders
4 Tasavvufî mekteplerin Anadolu’ya gelişi Ders
5 Temel tasavvuf müesselerinin temsilcileriyle tanıtılması. Ders
6 Ahmed Yesevî ve Yesevilik Ders
7 Tarikatların Osmanlı coğrafyasında dinî, sosyal ve siyasi açıdan etkileri. Ders
8 Mevlana ve Mevlevilik kültürü Ders
9 Hacı Bektaş Veli ve Bektaşilik Ders
10 Bayramiyye, Celvetiyye, Nakşbendiyye, Halvetiyye ve Temsilcileri Ders
11 Osmanlılarda tasavvuf kaynaklı hareketler Ders
12 Tekke kültürü ve sembolleri Ders
13 Tasavvufun tartışmalı konuları Ders
14 Tasavvufun yasaklanma ve tarikatların kapanma süreci. Günümüzde tasavvuf ve tarikat algısı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ana tarikatlar ve kollarını bilir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Önemli tasavvuf kavramlarını (ıstılahlarını)öğrenir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
tasavvuf felsefesini ve kavramlarını bilir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Ana tarikatlar ve kollarını bilir 5 5 5 4 5 5 4 5 5 3
Önemli tasavvuf kavramlarını (ıstılahlarını)öğrenir 5 5 5 5 5 5 4 5 5 3
tasavvuf felsefesini ve kavramlarını bilir 4 5 4 4 5 5 4 4 5 3