EN
  • Anasayfa
  • İİF413 Özel Öğretim Yöntemleri (Pedagojik Formasyon) (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İİF413 - Özel Öğretim Yöntemleri (Pedagojik Formasyon)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Özel Öğretim Yöntemleri (Pedagojik Formasyon) İİF413 7 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Ders Veren Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Amaç

Bu dersin amacı, daha önce alınan formasyon derslerinde edinilen bilgilere uygun olarak öğrenciye ders anlatma deneyimi yaşatmaktır.

Ders İçeriği

Bu dersin içeriği öğrenci etkinliklerinden oluşmaktadır. Dönem boyunca her bir öğrenci MEB'e bağlı okullarda okutulan din derslerinden herhangi bir konuyu seçerek öğretim ilke ve yöntemlerinin belirlemiş olduğu esaslara göre ders işleme deneyimini yaşar.

Ders Kaynakları Leyla Küçükahmet, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara 1994.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Uygulama 1 Uygulama 1 1 1 1
Uygulama 2 Uygulama 2 2 14 28
Toplam İş Yükü (Saat) 155
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
1 MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
1 MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
1 MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
1 MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
1 MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
1 MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
1 MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
1 MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
1 MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
1 MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
1 MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
1 MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
1 MEB'e bağlı okullarda yer alan din derslerinin içeriğini oluşturan herhangi bir konunun öğrenci tarafından sınıf ortamında ders olarak işlenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Her bir öğrenci deneyim kazanmak amacıyla işleyeceği dersin ders öncesi hazırlığını yapmayı deneyimler Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Her bir öğrenci deneyim kazanmak amacıyla işleyeceği dersi giriş, gelişme ve sonuç şeklinde planlayarak tasarlar Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Her bir öğrenci deneyim kazanmak amacıyla işleyeceği dersi daha önceden planladığı şekliyle sınıf ortamında sunar Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Her bir öğrenci deneyim kazanmak amacıyla işleyeceği dersi, konuya en uygun ilke, yöntem ve teknikleri kullanarak takdim eder Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Her bir öğrenci deneyim kazanmak amacıyla işlediği dersi hocası ve arkadaşlarıyla birlikte kritik ederek eksiklerini görmeye çalışır Sözlü Sınav Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Her bir öğrenci deneyim kazanmak amacıyla işleyeceği dersin ders öncesi hazırlığını yapmayı deneyimler - - - 5 - - - - - -
Her bir öğrenci deneyim kazanmak amacıyla işleyeceği dersi giriş, gelişme ve sonuç şeklinde planlayarak tasarlar - - - 5 - - - - - -
Her bir öğrenci deneyim kazanmak amacıyla işleyeceği dersi daha önceden planladığı şekliyle sınıf ortamında sunar - - - 5 - - - - - -
Her bir öğrenci deneyim kazanmak amacıyla işleyeceği dersi, konuya en uygun ilke, yöntem ve teknikleri kullanarak takdim eder - - - 5 - - - - - -
Her bir öğrenci deneyim kazanmak amacıyla işlediği dersi hocası ve arkadaşlarıyla birlikte kritik ederek eksiklerini görmeye çalışır - - - 5 - - - - - -