Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk İslam Devletleri Tarihi | İİF421 | 7 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet KARATAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
İlk Türk İslam Devletleri Tarihi dersini alan öğrenci Türklerin İslamiyeti kabul edişlerinden sonraki dönem tarihi konusundaki bilgi ve becerileri kullanarak orta derecede eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
Ders İçeriği |
Türklerin İslamiyetten önceki dinleri, Türklerin Müslüman Araplarla gelişen ilişkileri ve Müslüman oluş süreçleri ile arasındaki bağlantılar, ilk Türk İslam devletlerinin kronolojik sıralaması, ilk Türk İslam devletleri olan İtil Bulgar Devleti, Tolunoğulları, İhşîdîler, Karahanlılar ve Gazneliler devletlerinin siyasi tarihlerinin ekonomik ve kültürel boyutlarıyla değerlendirilmesi. |
Ders Kaynakları |
Osman Çetin. Türk İslam Devletleri Tarihi. 2009.
Erdoğan Merçil, İlk Müslüman Türk Devletleri Tarihi, Bilge Kültür Sanat, İstanbul, 2013. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İslamiyetten Önce Türk Dini | Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Türklerin Müslüman Araplarla Münasebetleri: Dört Halife, Emevîler ve Abbasîler Dönemleri | Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Türklerin İslamiyeti Kabulü ve Sebepleri | Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | İtil Bulgar Devleti | Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | İbn Fazlan Seyahatnamesi ve İtil Bulgar Devleti Hakkında Verdiği Bilgiler | Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | Tolunoğulları | Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | İhşîdîler | Tartışmalı Ders Sözlü |
8 | Karahanlılar'ın Menşei ve İslamiyeti Kabulü | Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Karahanlıların Siyasî Tarihi ve Devletin İkiye Bölünmesi | Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Doğu Karahanlıları ve Batı Karahanlıları | Tartışmalı Ders Sözlü |
11 | Gazneliler'in Menşei, Kuruluşu ve Sâmânîler Devleti ile İlişkileri | Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | Sebüktegin Devri ve Sebüktegin'in Pend-nâme'si | Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | Sultan Mahmud ve Sultan Mesud Devri: Gazneli-Selçuklu İlişkileri | Tartışmalı Ders Sözlü |
14 | İlk Türk İslam Devletlerinde Ekonomik ve Sosyal Hayat | Tartışmalı Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İlk Türk İslam devletlerini tanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İslam medeniyetinin bilim ve kültür alanındaki zenginliğinin farkına varır ve Türklerin bu medeniyet içindeki rolünü algılar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İslam’ın kabulünün Türkler üzerindeki dini-kültürel etkilerini kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İlk Türk İslam devletlerini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İslam medeniyetinin bilim ve kültür alanındaki zenginliğinin farkına varır ve Türklerin bu medeniyet içindeki rolünü algılar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İslam’ın kabulünün Türkler üzerindeki dini-kültürel etkilerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |