Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kur'an Meali Okuma Teknikleri I | İİF425 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Vedat YETKİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Kur´an´ın evrensel mesajının bütün insanlığa ulaşmasında Kur´an tercüme teknikleri ve mevcut meal ve çevirilerinin eleştirel analizini öğrenciye kazandırtmak. |
Ders İçeriği |
Özellikle modern dönemin önemli kur´an okuma biçimlerinden tercüme veya çevirilerin mahiyeti, tercüme yöntem ve çeşitleri, tarihi süreçte yapılan çevirilerin analizi yapılacaktır. |
Ders Kaynakları |
ders kitabı
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kur'an'ın özellikleri | Ders |
2 | Kur'an tarihi | Ders |
3 | Tercüme kavramı ve çeşitleri | Ders |
4 | Tercüme-Tefsir ilişkisi | Ders |
5 | Tercüme-Te'vil ilişkisi | Ders |
6 | Tercüme-Meal ilişkisi | Ders |
7 | Kur'an tercümesine duyulan ihtiyaç ve bunun gerekçeleri | Ders |
8 | Kur'an Tercüme Yöntemleri | Ders |
8 | Kur'an Tercüme Yöntemleri | Ders |
8 | Kur'an Tercüme Yöntemleri | Ders |
11 | Kur'an tercümelerinin Kur'an Tefsirine katkısı | Ders |
12 | Tefsir Çeşitleri | Ders |
13 | Tefsir Problemleri | Ders |
14 | Günümüz Meal Çalışmaları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çeviri kuramını tarif eder | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kur´an tercümesinin imkanını ve mahiyetini tanır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Din dilinin mahiyetinden kaynaklanan çeviri tekniklerini analiz eder | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çeviri kuramını tarif eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kur´an tercümesinin imkanını ve mahiyetini tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Din dilinin mahiyetinden kaynaklanan çeviri tekniklerini analiz eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |