Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tefsir Metinleri I | İİF427 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Muharrem TURAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Farklı dönemlerde ve türlerde oluşturulmuş tefsirler hakkında öğrencinin derinlemesine bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Tarihi süreçte yazılmış farklı tefsirlerden seçme metinler okutulacaktır. |
Ders Kaynakları |
Taberi, M. ( 1986). Câmiü'l-beyân fî tefsiri'l-Kur'ân, Beyrut: Dârü’l Ma’rife.
Râzî, Ebu Abdullah Fahreddin Muhammed b. Ömer Fahreddin (1999). et-Tefsirü’l-kebir (Mefâtihü'l-gayb), (byy): Darü İhyai’t-Türasi’l-’Arabi, Mâtürîdî, Ebû Mansûr Muhammed b. Muhammed b. Mahmûd (2005). Tefsirü’l-Kur’ani’l-Azim (Te’vilâtu ehli’s-sünne), Beyrut: Darü’l-Kütübi’l-‘İlmiyye. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Tartışmalı Ders |
2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
2 | Klasik Tefsir metinlerinin okutulması | Tartışmalı Ders |
15 | Final Sınav | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Klasik döneme ait tefsir kitaplarını tanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Değişik tefsirleri okuyabilme becerisini elde eder | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tefsirler arasındaki farklılıkları görür ve araştırmalarında bu farklı yorumlardan istifade eder | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tefsirler arasındaki farklılıkları görür ve araştırmalarında bu farklı Tefsir geleneğinde önemli bir yere sahip olan klasik tefsirlerin ortaya koyduğu anlam potansiyelini fark eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Klasik döneme ait tefsir kitaplarını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Değişik tefsirleri okuyabilme becerisini elde eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tefsirler arasındaki farklılıkları görür ve araştırmalarında bu farklı yorumlardan istifade eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tefsirler arasındaki farklılıkları görür ve araştırmalarında bu farklı Tefsir geleneğinde önemli bir yere sahip olan klasik tefsirlerin ortaya koyduğu anlam potansiyelini fark eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |