Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sünnete Çağdaş Yaklaşımlar | İİF429 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, İlahiyat lisans öğrencilerine sünnet ve hadis kavramlarını, sünnet ve hadis kavramları etrafında modern zamanlarda yapılan çalışmaları ve bilimsel yaklaşımların neler olduğunu kavratır. |
Ders İçeriği |
sünnet ve hadis kavramları, bu kavramların tarihi süreç içinde geçirdiklei anlam yüklemeleri, islam dünyası ve batıdaki hadis çalışmaları, hadilslere farklı yaklaşımlar ve özellikleri. |
Ders Kaynakları |
Ömer ÖZPINAR, Hz. Peygamber'i (s) ve Hadislerini Anlamak, İstanbul, 2013.İbrahim Hatipoğlu, Çağdaşlaşma ve Hadis Tartışmaları, İstanbul 200Mehmet Emin ÖZAFŞAR, Oryantalistik yaklaşıma itirazlar, Ankara,
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | hadis, sünnet ve çağdaş kavramlarının tanım, analiz ve kapsamı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | hadis ve sünnet kavramları arasındaki anlam farkı ve tarihi süreçteki anlam birleşmeleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Sahabe döneminde hadis ve sünnete farklı yaklaşımlar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Ehl-i rey ve ehl-i hadis ekollerinin sünnet anlayışı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | İtikadi ve siyasi mezhepler ve hadis anlayışları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | modern zamanlarda hadis ve sünnet anlayışı: | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | çağdaş hadis çalışmaları ve oryantalistler: Goldziher, Sachacht, Juynboll’un çalışmaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Muslim Studies ve the Origins of Islamıs Studies’ten örnek metinler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Yeni Sünnetin Algısının Oluşmasından Oryantalistik Çalışmaların Rolü | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Tarihten günümüze Hadis karşıtı söylemler; Kuran ile yetinme düşüncesinin dünü ve bugünü | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Sünnete Yönelik Saldırılara Cevaplarla İlgili Örnek Metinler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Sünnetle İlgili Türkiye’de ve Arap Dünyasında yapılan Modern Çalışmalar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Hadisleri Anlamada Yöntem sorunları ve Çalışmaları | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Çağdaş fikir akımlarının hadislere yaklaşımdaki etkileri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
hadis ve sünnet kelimelerinin anlamlarını aralarındaki farka göre bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Tarihi süreç ve modern zamanlardaki temel hadis tartışmalarını bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Hadislerin yorumlanmasındaki temel ilkeleri öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Hadis tarihinin meseleleri hakkında fikir sahibi olur. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
hadis ve sünnet kelimelerinin anlamlarını aralarındaki farka göre bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarihi süreç ve modern zamanlardaki temel hadis tartışmalarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hadislerin yorumlanmasındaki temel ilkeleri öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hadis tarihinin meseleleri hakkında fikir sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |