Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Günümüz Tasavvuf Hareketleri | İİF435 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Eyüp İNCE |
Ders Veren | |
Amaç |
Son dönemi Türkiye'deki Tasavvufî hayatı tanıtabilmek. |
Ders İçeriği |
Günümüzde tasavvufi hayat ve tarikatlar |
Ders Kaynakları |
Mustafa Kara, Metinlerle Günümüz Tasavvuf
Erol Güngör-İslam Tasavvufun Meseleleri |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Günümüzde tasavvufi hayat ve tarikatlar | Ders |
2 | Tasavvufî Cemiyet ve Yayınlar | Ders |
3 | I ve II Meşrutiyette Dervişlerin Rolü | Ders |
4 | Cumhuriyetle birlikte tekke ve tarikatların tartışılan işlevi | Ders |
5 | Tekkelerin kapatılması | Ders |
6 | Tarikatlaların yasaklanma süreci | Ders |
7 | 1950-1980 yılları arasında tasavvufî yaşamın değğişm süreci | Ders |
8 | Siyasi çevrelerde tekkelerin açılmasına dair teklifler | Ders |
9 | İslam dünyasında tarikat ve tekkeler | Ders |
10 | Batıda tarikatların etkisi | Ders |
11 | Tasavvufî hayatın etkisi | Ders |
12 | Tasavvufî hayatın tenkidi | Ders |
13 | Tasavvuf alakalı sorunlar | Ders |
14 | Tasavvuf alakalı çözümler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasavvufî hayatın kültürel hayata katkısını tahlil eder | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Cumhuriyet öncesi siyasi hayatta tasavvufun rolünü bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tasavvufî hayatın günümüze yansımlarını görür | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasavvufî hayatın kültürel hayata katkısını tahlil eder | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Cumhuriyet öncesi siyasi hayatta tasavvufun rolünü bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasavvufî hayatın günümüze yansımlarını görür | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |