Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Batıda Yeni Dini Hareketler | İİF441 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet HABERLİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Yeni dinî hareketleri ortaya çıkış nedenleri ve özellikleriyle tanıma, etki ve işlevlerini analiz etme ve buradan hareketle benzer oluşumları değerlendirebilme becerisi kazanma |
Ders İçeriği |
Yeni Dinî Hareketlerin Ortaya Çıkış Nedenleri ve Temel Özellikleri |
Ders Kaynakları |
Ali Köse, Milenyum Tarikatları: Batı’da Yeni Dinî Akımlar, İstanbul 2006.
A.Rafet Özkan, Kıyamet Tarikatları: Yeni Dinî Hareketler, İstanbul 2006.
Mehmet Aydın, Türkiye’ye yönelik Batı Kökenli Dinî Cereyanlar, İstanbul 2010.
Alanla ilgili Makale ve bilimsel çalışmalar
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yeni Dinî Hareketlerin Ortaya Çıkış Nedenleri | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
2 | Yeni Dinî Hareketlerin Temel Özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
3 | Yedinci Gün Adventistleri | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
4 | Yehova Şahitleri | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
5 | Mormonlar | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
6 | Moon | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
7 | Sayentoloji | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
8 | Sahaja Yoga | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
9 | Hare Krişna | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
10 | Nation of İslam | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
11 | Bahailik | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
12 | Transandantal Meditasyon, Osho Hareketi (Rajneesh) | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
13 | Kadiyanilik | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
14 | Genel Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
14 | 14 | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Batı’da ortaya çıkan yeni dinî hareketleri tanır | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
Yeni dinî hareketler üzerinden din insan ve din toplum ilişkisini, gruba aidiyet duygusunu analiz edebilir. | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
Hareketlerin yaygınlaşmasına bakarak geleneksel dinlerin yeterliliği meselesini tartışabilir. | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Batı’da ortaya çıkan yeni dinî hareketleri tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yeni dinî hareketler üzerinden din insan ve din toplum ilişkisini, gruba aidiyet duygusunu analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hareketlerin yaygınlaşmasına bakarak geleneksel dinlerin yeterliliği meselesini tartışabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |