EN
  • Anasayfa
  • İİF445 Çağdaş İslam Düşüncesi (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
İİF445 - Çağdaş İslam Düşüncesi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çağdaş İslam Düşüncesi İİF445 7 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Kemal GÖZ
Ders Veren
Amaç

Çağdaş İslâm düşüncesini, entelektüel, sosyo-kültürel boyutlarıyla kavramak

Ders İçeriği

Çağdaşlık, Modernizm, İslâm düşüncesi

Ders Kaynakları Mustafa Öztürk, Çağdaş İslâm Düşüncesinin Serencamı (Makaleler)
XIX. Yüzyıldan Günümüze Çağdaş İslam Düşünürleri, ed. Kemal Sözen vd., Divan Kitap
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çağdaş İslâm Düşüncesinin Genel Tasviri Ders
2 Modern Dönemlerde İslâm'ın Selefi Yorumu ve Selefilik Akımı Ders
3 Modern Dönemlerde Islahatçı Hareket ve İslâm'ın Yeniden Yorumlanması Ders
4 Islahatçı İslâm Düşüncesinin Siyasete Bakışı Ders
5 Çağdaş İslâm'da İctihâd ve Tecdid Hareketi Ders
6 Ku'rân Merkezli İslam Anlayışı ve Ku'rân'ın Yeniden Sosyolojik Yorumu Ders
7 Çağdaş İslâm Düşüncesinin Kullandığı Terminoloji Ders
8 Çağdaş İslâm Düşüncesinin Din-Bilim İlişkisine Bakışı Ders
9 Çağdaş İslâm Düşüncesinde İbadet-Âdet Ayrımının Siyasi-Sosyolojik Boyutu Ders
10 Çağdaş İslâm Düşüncesinin Eklektik Yapısı Ders
11 Türkiye'de İslâmcılık Hareketi-I- Ders
12 Türkiye'de İslâmcılık Hareketi-II- Ders
13 Türkiye'de İslâmcılık Hareketi-III- Ders
14 Genel Değerlendirme Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Modern dönemde şekillenen çağdaş İslâm düşüncesi akımlarını kavrar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Çağdaş İslam düşünürlerini tanır. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Çağın düşünürlerinin fikirlerini basamak edinerek topluma nüfuz edebilme ve topluma faydalı düşünceler sunabilme imkanı kazanır. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Modern dönemde şekillenen çağdaş İslâm düşüncesi akımlarını kavrar. - - - - - - - - - -
Çağdaş İslam düşünürlerini tanır. - - - - - - - - - -
Çağın düşünürlerinin fikirlerini basamak edinerek topluma nüfuz edebilme ve topluma faydalı düşünceler sunabilme imkanı kazanır. - - - - - - - - - -