Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mantık Yanlışları | İİF449 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Mantık yanlışlarının tespit edilmesi ve zihni yanlıştan korumak. Geçerli akıl yürütmeleri geçersiz olanlardan ayırıp çıkarımsal hataları belirlemek |
Ders İçeriği |
Mantıkta yanlışları: biçim yanlışları ve içerik yanlışları |
Ders Kaynakları |
İbrahim Emiroğlu, Mantık Yanlışları, Elis yayınları, Ankara
Klasik Mantık, ,ed. Hüseyin Suphi Erdem, Lisans Yayınları, İstanbul Aristoteles, Sofistçe Çürütmeler, Pinhan yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mantığın Tanımı, Konuları ve Önemi | Ders |
2 | Beş tümel | Ders |
3 | Önermeler | Ders |
4 | Kıyas ve çeşitleri | Ders |
5 | Kıyasın değeri | Ders |
6 | Klasik mantık kitaplarında beş sanat | Ders |
7 | Ara sınav | Ders Sözlü |
8 | Muğalata/Safsata | Ders Sözlü |
9 | Biçim yanlışları | Ders |
10 | Biçim yanlışları | Ders |
11 | İçerik yanlışları | Ders |
12 | İçerik yanlışları | Ders |
13 | Diğer yanlış çeşitleri | Ders |
14 | Dersin değerlendirilmesi | Ders Seminer Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel mantık kavramlarını kullanma becerisi kazanır | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Doğru ve sistemli bir düşünme becerisi kazanır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Mantık yanlışlarının neler olduğunu bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Bireysel felsefi argümanlarındaki akıl yürütmeleri denetleyebilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Seminer Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel mantık kavramlarını kullanma becerisi kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Doğru ve sistemli bir düşünme becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mantık yanlışlarının neler olduğunu bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bireysel felsefi argümanlarındaki akıl yürütmeleri denetleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |