Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hitâbet ve Mesleki Uygulama | İİF406 | 8 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatma, soru-cevap, problem çözme, tatbikat/uygulama. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Eyüp İNCE |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin mesleki açıdan gelişimine yönelik yaygın din eğitimi kavramları, alanları ve başta dini hitabet olmak üzere uygulamalar konusunda genel bilgi kazandırmak ve uygulama yapılmasının sağlanması hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Yaygın eğitim ve din eğitimi, Türkiye'de yaygın din eğitimi alanları, yaygın din eğitimi verecek personelin eğitimi ve nitelikleri, dini hitabet çeşitleri, Kur'an kursları programları ve özel öğretim yöntemleri, cami ve Kur'an kurslarında meslek bilgisi uygulamaları. |
Ders Kaynakları |
Kur’ân-ı Kerîm
M. Kara, Kur’ân ve Sünnet Ekseninde Hitâbet ve Mesleki Uygulama, Üniversite Yay., Samsun 2020. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hutbe, Hutbe Duaları | Gösterim |
2 | Hz. Peygamber'in Hutbeleri | Gösterim |
3 | Dört Halifenin Hutbeleri | Gösterim |
4 | Örnek Güncel Hutbeler | Gösterim |
5 | Vaaz, Vaaz Duası | Gösterim |
6 | Ezan, Müezzinlik, Mihrabiye, Sala, Tekbir | Gösterim |
7 | Yemek Duası, İftar Duası, Hatim Duası, Tevbe İstiğfar Duası, Nikâh Duası, Cenaze Namazı Duaları | Gösterim |
8 | Ara sınav | Gösterim Sözlü |
9 | İhtida Merasimi, Hafızlık Merasimi, Şehitleri Anma Merasimi | Gösterim Sözlü |
10 | Yeni Doğan Çocuğa İsim Verme Merasimi, Sünnet Merasimi | Gösterim Sözlü |
11 | Söz, Nişan, Nikah ve Düğün Merasimi, Hacı Uğurlama Merasimi, Asker Uğurlama Merasimi | Gösterim Sözlü |
12 | Cami Açılışı Merasimi, Ders Yılı Açılışı Merasimi | Gösterim Sözlü |
13 | İşyeri Açılışı Merasimi, Mezuniyet Töreni | Gösterim Sözlü |
14 | Dini ziyaretler | Gösterim Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dini hitabet özelliklerini tanır. | Sözlü Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Hutbe ve vaaz edebilme yeterliliği kazanır. | Sözlü Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Cami musikisi örneklerini tanımlar | Sözlü Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Önemli gün ve gecelerdeki dini hitabet uygulamalarını yapabilme kabiliyeti kazanır. | Sözlü Sınav | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dini hitabet özelliklerini tanır. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Hutbe ve vaaz edebilme yeterliliği kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Cami musikisi örneklerini tanımlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Önemli gün ve gecelerdeki dini hitabet uygulamalarını yapabilme kabiliyeti kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |