Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fıkıh IV | İİF408 | 8 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ahmet AYDIN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste vakıf hukuku, anayasa hukuku, azınlıklar hukuku, kölelik hukuku, devlet özel hukuku hakkındaki temel konular anlatılacak ve ilgili meseleler tartışılacaktır |
Ders İçeriği |
Bu derste vakıf tanımı ve türleri, İslami bir anayasanın imkanı ve mevctu anaya örnekleri, azınlıklar hukuku, kölelik hukuku, devlet özel hukuku hakkındaki temel konular anlatılacak ve ilgili meseleler tartışılacaktır |
Ders Kaynakları |
Komisyon, İslam Hukuku El Kitabı
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,31 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | anayasa hukuku | Tartışmalı Ders |
2 | anayasa hukuku | Tartışmalı Ders |
4 | azınlıklar hukuku | Tartışmalı Ders |
4 | azınlıklar hukuku | Tartışmalı Ders |
5 | kölelik hukuku | Tartışmalı Ders |
5 | kölelik hukuku | Tartışmalı Ders |
8 | savaş hukuku | Tartışmalı Ders |
8 | savaş hukuku | Tartışmalı Ders |
10 | devletler özel hukuku | Tartışmalı Ders |
10 | devletler özel hukuku | Tartışmalı Ders |
10 | devletler özel hukuku | Tartışmalı Ders |
13 | iletişim hukuku | Tartışmalı Ders |
13 | iletişim hukuku | Tartışmalı Ders |
13 | iletişim hukuku | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İslam Anayasa hukukunun hüküm ve ilkeleriyle ilgili malumata hakim olmak | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
İslam ceza hukukunun hüküm ve ilkeleriyle ilgili malumata hakim olmak | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
İslam devletler hukukunun hüküm ve ilkeleriyle ilgili malumata hakim olmak | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İslam Anayasa hukukunun hüküm ve ilkeleriyle ilgili malumata hakim olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İslam ceza hukukunun hüküm ve ilkeleriyle ilgili malumata hakim olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İslam devletler hukukunun hüküm ve ilkeleriyle ilgili malumata hakim olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |