Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Din Eğitimi | İİF410 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Din Eğitimi dersi kapsamında öğrencilerin din eğitiminin ne olduğu, gelişim basamaklarına göre gerçekleştirilecek din eğitiminin ilkeleri ve çağdaş din eğitimi konuları hakkında bilgilendirilmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Din Eğitimi dersinin içeriğini eğitim, din eğitimi, gelişim basamaklarına göre din eğitimi ve çağdaş din eğitimi konuları oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Mustafa Köylü, Gelişimsel Basamaklara Göre Din Eğitimi, Nobel Yay. Ankara
Mustafa Köylü, Din Eğitiminde Çağdaş Konular, Dem Yay. İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | Final | 21 | 1 | 21 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Erken Çocukluk Dönemi Din Eğitiminin Niteliği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Erken Çocukluk Dönemi Din Eğitiminde Metot ve Yöntemler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Çocukluk Dönemi gelişim Özellikleri ve Dini Gelişim | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Çocukluk Dönemi Din Eğitiminde Ailenin Rolü ve Bazı Temel Özellikler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Gençlik Dönemi Genel Özellikleri ve Dini Gelişim | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Gençlik Dönemi Din Eğitiminde İlkeler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Gençlik Dönemi Din Eğitiminde Yöntemler | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Yetişkinlik Döneminin Genel Özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Yetişkinlik Dönemi Dini Gelişim | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Yetişkinlik Dönemi Eğitiminin Temel İlkeleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Yaşlılık Döneminin Genel Özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Yaşlılık Dönemi Din Eğitimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Yaşlılık Dönemi Din Eğitiminin Temel İlkeleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
15 | Final Sınavı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Eğitim ve Din Eğitimi Kavramlarını açıklar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Gelişimsel Basamaklara Göre Gerçekleştirilecek Din Eğitiminin İlkelerini bilir ve Açıklar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Çağdaş Din Eğitimi Konularını Bilir ve Açıklar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Eğitim ve Din Eğitimi Kavramlarını açıklar | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gelişimsel Basamaklara Göre Gerçekleştirilecek Din Eğitiminin İlkelerini bilir ve Açıklar | - | 5 | - | 5 | - | 5 | - | 5 | - | - |
Çağdaş Din Eğitimi Konularını Bilir ve Açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |