Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Alevilik-Bektaşilik | İİF434 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Face to face |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yasin İBRAHİM |
Ders Veren | |
Amaç |
Alevilik ve Bektaşiliği; kavramsal, tarihsel, siyasi açılardan incelemek, temel inanış ve uygulamalarını kavramak ve müslüman toplum birlikteliğini sağlamada olumlu ve olumsuz etkilerini ortaya koymak. |
Ders İçeriği |
Alevilik ve Bektaşilik dersinin tanımı, amacı, konusu, kaynakları, ilgili bilimleri; mezhep ve tarikat kavramı ve din ilişkisi; Alevilik ve Bektaşiliğin ortaya çıkmasında etkili olan sebepler ve doğuştan günümüze tarihi süreci, günümüzdeki yapısal ve dini-fikri analizi; kendi içindeki farklı anlayışlar, dinde gruplar üstü yaklaşım. |
Ders Kaynakları |
Ethem Ruhi Fığlalı, Çağımızda Îtikādî İslâm Mezhepleri, Ankara 1983, s. 200 vd.
Abdülbâkî Gölpınarlı, “Kızıl-baş”, İA, VI, 789-795.
Mehmet Eröz, Türkiye’de Alevîlik ve Bektâşîlik, İstanbul 1977.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Alevilik, Bektaşilik ve Kızılbaşlık kavramlarını ve kapsamları. | |
2 | Alevi ve Bektaşilerin teolojik ve kuramsal yapılarıyla tarihsel gelişimleri. | |
3 | Alevi ve Bektaşilerin diğer dini gruplarla ortak ve farklı yönleri | |
4 | Alevi ve Bektaşilerin günümüzdeki demografik ve kültürel yapısı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
6 | Alevi ve Bektaşilerin günümüzdeki sorunlarını ve temel talepleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
7 | Hacı Bektaş-ı Veli ve Bektaşiliğin doğuşu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
8 | Ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
9 | Alevilik ve Bektaşilik’in inanç alanındaki ortak görüşleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
10 | Alevilik ve Bektaşilik’in ibadet anlayışı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
11 | Bektaşiliğin fikri ve yapısal gelişim süreci ve günümüzdeki durumu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
12 | Kızılbaşlığın Anadolu’da doğuş ve yayılış tarihi. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
13 | Alevilik’te cem; tarihi, anlamı ve uygulanış şekilleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
14 | Günümüzde Alevilik ve Bektaşilik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
15 | Final | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
1 | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Küçük Grup Tartışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |