Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Klasik Tasavvuf Metinleri | İİF438 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Eyüp İNCE |
Ders Veren | |
Amaç |
Tasavvuf klasiklerini ve içerikleri hakkında bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Tasavvuf klasiklerinde yer alan metinlerin tahlil ve tahkiki. |
Ders Kaynakları |
Ebû Tâlib el-Mekkî-Kûtü’l-Kulûb
Hakim et-Tirmizî-Hatmü’l-Evliyâ Kelabazi-et-Taarruf |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ebû Abdillâh Hâris b. Esed el-Muhâsibî(ö. 243/857)-er-Ri'âye li-Hukûkillah, | Ders |
2 | Serrac-El-Lüma | Ders |
3 | Ebu Talib el-Mekki-Kût'ul-Kulub | Ders |
4 | Risale-Kuşeyri | Ders |
5 | Keşfu’l-Mahcûb- Hucvirî | Ders |
6 | Menazilu's-Sairin, Abdullah Herevî | Ders |
7 | İhyau Ulumu'd-Din-İmam Gazali | Ders |
8 | Avarifu'l-Mearif-Sühreverdi | Ders |
9 | Futuhatu'l-Mekkiyye- Muhyiddin İbn Arabî | Ders |
10 | Mevlana-Mesnevî | Ders |
11 | İbn Arabî-Füsûsu’l-Hikem | |
12 | Kelabazi-et-Taarruf | Ders |
13 | Ebû Tâlib el-Mekkî-Kûtü’l-Kulûb | Ders |
14 | Hakim et-Tirmizî-Hatmü’l-Evliyâ | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasavvuf Metinlerini Bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tasavvuf Metinlerini Okur | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tasavvufun Asıl Kaynaklarını Tanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasavvuf Metinlerini Bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasavvuf Metinlerini Okur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasavvufun Asıl Kaynaklarını Tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |