Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Tasavvuf Edebiyatı | İİF442 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Eyüp İNCE |
Ders Veren | |
Amaç |
Türk Tasavvuf Edebiyatının Anadolu'ya etkisini ortaya koymak. |
Ders İçeriği |
Yunus Emre, Hacı Bektaş-ı Veli, Pir Sultan Abdal, Abdal Musa, Hacı Bayram-ı Veli, Hüdai, Abdû Furkan, Sezai ve Turabi gibi şahsiyetler ve onların Türk Tasavvuf Edebiyatındaki yeri ve önemi. |
Ders Kaynakları |
Aziz Mahmud Hüdai
Mevlana Yunus Emre Hacı Bektâş-ı Velî |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tasavvuf edebiyatı şairleri | Ders |
2 | Efsaneler | Ders |
3 | Evliya menkıbeleri | Ders |
4 | Tasavvuf Edebiyatı Eserleri | Ders |
5 | Fıkralar | Ders |
6 | Tarikat büyüklerinin yaşamlarını konu alan yapıtlar | Ders |
7 | Ahmet Yesevi | Ders |
8 | Yunus Emre | Ders |
9 | Hacı Bektaş-ı Veli | Ders |
10 | Pir Sultan Abdal | Ders |
11 | Abdal Musa | Ders |
12 | Hacı Bayram-ı Veli | Ders |
13 | Aziz Mahmud Hüdai | Ders |
14 | Abdû Furkan | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türk Tasavvuf Edebiyatını Tanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türk Tasavvuf Edebiyatındaki Önemli Şahsiyetleri Öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Türk Tasavvuf Edebiyatının Anadolu'daki Etkilerini Bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk Tasavvuf Edebiyatını Tanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk Tasavvuf Edebiyatındaki Önemli Şahsiyetleri Öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk Tasavvuf Edebiyatının Anadolu'daki Etkilerini Bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |