EN
  • Anasayfa
  • İİF444 Dinler Arası İlişkiler (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
İİF444 - Dinler Arası İlişkiler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Dinler Arası İlişkiler İİF444 8 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa BAŞ
Ders Veren
Amaç

Bu derste; lisans öğrencileri dikkate alınarak Dinler arası ilişkiler alanının temel kavramları, dinlerin birbirine yaklaşım modelleri, Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam açısından diğer dinler, Hıristiyanlıkta çağdaş misyon yöntemleri, İslamofobi, Yeni dini hareketler, İnanç turizmi konularında öğrencileri bilgilendirmek.

Ders İçeriği

Dinler arası ilişkiler alanının temel kavramları, dinlerin birbirine yaklaşım modelleri, Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam açısından diğer dinler, Osmanlı Devletinde Gayrımüslimler, Hıristiyanlıkta çağdaş misyon yöntemleri, İslamofobi, Yeni dini hareketler, İnanç turizmi konuları

Ders Kaynakları Ali İsra Güngör (ed.), Dinler Arası İlişkiler, 1. Baskı, Ankara: Grafiker Yayınları, 2017.
Ali İsra Güngör, Vatikan, Misyon ve Diyalog, Ankara: Töre Yayınları, 1997.
Mahmut Aydın, Dinlerarası Diyalog, Mahiyet, İlkeler ve Tartışmalar, İstanbul: Pınar Yayınları, 2008.
Mustafa Alıcı, Müslüman-Hıristiyan Diyaloğu, İstanbul: İz Yayıncılık, 2011.
Abdurrahman Küçük vd., Dinler Tarihi, 9. Baskı, Ankara: Berikan Yayınları, 2017.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 4 16
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 2 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 8 1 8
Final Final 8 1 8
Ödev 1 Ödev 1 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 74
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,90
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 DİNLER ARASI İLİŞKİLER ALANI VE İLGİLİ KAVRAMLAR Ders Tartışmalı Ders Seminer
2 DİNLER TEOLOJİSİ: MODELLER VE YENİ YAKLAŞIMLAR Ders Tartışmalı Ders Seminer
3 YAHUDİLİK AÇISINDAN DİGER DİNLER VE MENSUPLARI
4 HıIRİSTİYANLIK AÇISINDAN DİGER DİNLER VE MENSUPLARI Ders Tartışmalı Ders Seminer
5 iSLAM AÇISINDAN DİGER DİNLER VE MENSUPLARI Ders Tartışmalı Ders Seminer
6 YAHUDİ-HIRİSTİYAN-MÜSLÜMAN REDDİYE GELENEGİ Ders Tartışmalı Ders Seminer
7 UZAK DOGU DİNLERİ VE DİGER DİNLERLE İLİŞKİSİ Ders Tartışmalı Ders Seminer
8 TÜRKLERİN DİNLERLE İLİŞKİLERİ Ders Tartışmalı Ders Seminer
9 OSMANLI DEVLETİNDE GAYRİMÜSLİMLER Ders Tartışmalı Ders Seminer
10 HIRİSTİYAN MİSYONERLİGİNDE YENİLİKLER VE UYGULAMA ALANLARI Ders Tartışmalı Ders Seminer
11 BATI DÜNYASINDA İSLAM' A VE MÜSLÜMANLARA BAKIŞ VE İSLAMOFOBİ Ders Tartışmalı Ders Seminer
12 YENİ DİNİ HAREKETLERİN YAŞAYAN DÜNYA DİNLERİ VE MENSUPLARIYLA İLİŞKİLERİ Ders Tartışmalı Ders Seminer
13 DİNLER ARASI İLİŞKİLER - TURİZM, İNANÇ TURİZMİ YANSIMASI Ders Tartışmalı Ders Seminer
14 HZ. PEYGAMBER ZAMANINDA VE İSLAMIN İLK DÖNEMİNDE DİNLER ARASI İLİŞKİLER
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
YAPILAN TANIMLAR ÇERÇEVESİNDE DİNLER ARASI İLİŞKİLER KONUSUNDA BİLGİ SAHİBİ OLUR. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DINLERARASI ILIŞKILER KONUSUNDA ULKEMIZDE VE BATI'DA YAPILAN BILIMSEL ÇALIŞMALARI ELEŞTIREL BIR USLUPLA DEGERLENDIRIR. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
YAŞAYAN DÜNYA DINLERININ BIRBIRIYLE İLİŞKİLERİ KONUSUNDAKİ YAKLAŞIMLARINI DEGERLENDİRİR Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
ÇAGIN SORUNLARINA DINLERARASI DİYOLOG FİKRİ TEMELINDE ÇÖZÜM YOLLARI ARAR Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DİNLER ARASI İLİŞKİLER HUSUSUNDAKİ YAKLAŞIMLARIN ELEŞTİRİLER TEMELINDE KENDİ ÖZGÜN TUTUMUNU GELİŞTİRİR Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
YAPILAN TANIMLAR ÇERÇEVESİNDE DİNLER ARASI İLİŞKİLER KONUSUNDA BİLGİ SAHİBİ OLUR. 5 - - - - - - - - -
DINLERARASI ILIŞKILER KONUSUNDA ULKEMIZDE VE BATI'DA YAPILAN BILIMSEL ÇALIŞMALARI ELEŞTIREL BIR USLUPLA DEGERLENDIRIR. 5 - - - - - - - - -
YAŞAYAN DÜNYA DINLERININ BIRBIRIYLE İLİŞKİLERİ KONUSUNDAKİ YAKLAŞIMLARINI DEGERLENDİRİR 5 - - - - - - - - -
ÇAGIN SORUNLARINA DINLERARASI DİYOLOG FİKRİ TEMELINDE ÇÖZÜM YOLLARI ARAR 5 - - - - - - - - -
DİNLER ARASI İLİŞKİLER HUSUSUNDAKİ YAKLAŞIMLARIN ELEŞTİRİLER TEMELINDE KENDİ ÖZGÜN TUTUMUNU GELİŞTİRİR 5 - - - - - - - - -