Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Modern Bilim ve İnsan | İİF446 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bilimin ne olduğu, gücü, değeri, bilimsel bilginin özellikleri; din-bilim ilişkisi bağlamında insan ve aleme bakışının incelenmesi. Modern bilimin oluşumu ve teolojik anlamda insan üzerindeki tesirinin tespit edilmesi. |
Ders İçeriği |
Bilimsel bilgi ve tarihçesi, Modern bilim, din- bilim ilişkisi, sekülerizm |
Ders Kaynakları |
Şaban Teoman Duralı, Felsefe-Bilim Nedir, Dergâh Yayınları, İstanbul
Aliye Çınar, Rasyonel Teoloji, Düşünce Kitabevi Yayınları, İstanbul Hüseyin Gazi Topdemir, Bilim Tarihi, Pegem Yayınları, Ankara Yakup Kahraman. “Modern Bilim ve Din”. Milel ve Nihal: İnanç, Kültür ve Mitoloji Araştırmaları Dergisi 12/2 (2015), 149-170. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|