Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Modern Bilim ve İnsan | İİF446 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bilimin ne olduğu, gücü, değeri, bilimsel bilginin özellikleri; din-bilim ilişkisi bağlamında insan ve aleme bakışının incelenmesi. Modern bilimin oluşumu ve teolojik anlamda insan üzerindeki tesirinin tespit edilmesi. |
Ders İçeriği |
Bilimsel bilgi ve tarihçesi, Modern bilim, din- bilim ilişkisi, sekülerizm |
Ders Kaynakları |
Şaban Teoman Duralı, Felsefe-Bilim Nedir, Dergâh Yayınları, İstanbul
Aliye Çınar, Rasyonel Teoloji, Düşünce Kitabevi Yayınları, İstanbul Hüseyin Gazi Topdemir, Bilim Tarihi, Pegem Yayınları, Ankara Yakup Kahraman. “Modern Bilim ve Din”. Milel ve Nihal: İnanç, Kültür ve Mitoloji Araştırmaları Dergisi 12/2 (2015), 149-170. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilim nedir? | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Bilimin gücü | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Bilimsel Bilginin Özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Bilimin Değeri | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Bilimsel İlerlemenin Temel Dönemleri | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Modern Bilimin Oluşumu | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav | Ders Sözlü |
9 | Din-Bilim ilişkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
9 | Din-Bilim ilişkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
10 | Modern Bilimin Din Üzerindeki Etkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
11 | Modern Bilim paradigmasının ontolojik algıya etkisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
12 | Modern Bilim ve İnsan ilişkisinin sonucu olarak sekülerizm | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
12 | Modern Bilim ve İnsan ilişkisinin sonucu olarak sekülerizm | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer |
14 | Dersin değerlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimin ne olduğunu , gücünü ve değerini kavrar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Bilimsel ilerlemenin temel dönemlerinden haberdar olur. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Modern bilimin gelişimi ve din üzerindeki etkisini anlar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilimin ne olduğunu , gücünü ve değerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel ilerlemenin temel dönemlerinden haberdar olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Modern bilimin gelişimi ve din üzerindeki etkisini anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |