Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam Siyaset Felsefesi | İİF448 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Ders Veren | |
Amaç |
İslam filozoflarının siyaset felsefelerini eserlerinden hareketle tanıtmak |
Ders İçeriği |
Bu ders, İslam kültüründe ortaya çıkan siyaset felsefelerini tahlili olarak görmeği ve tartışmayı, bu düşünce geleneğinin kavramlarını, ekolleri ve kaynaklarını tanımayı ve İslam siyaset felsefesinin kendinden sonraki dönemlere olan etkisini dair konuları içermektedir |
Ders Kaynakları |
Farabi, (1990). el-Medinetü’l-Fazıla,(ç. Ahmet Arslan, Ankara: Vadi Yayınları.
Farabi, (1987). Fusulü’l-Medeni, (ç.Hanifi Özcan) İzmir: Resail, İbnRüşd, (1988). Telhisu’s-Siyase, ( ç. Hasan el-Abidi) Beyrut: |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İslam Siyaset Felsefesinin Genel Dinamikleri | |
2 | Farabi’ye Göre Devletin Menşei | |
3 | Toplum ve Devletlerin Tasnifi | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü |
4 | Farabi’nin Siyaset Felsefesinde Devlet ve Müesseseleri | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü |
5 | Erdemli Devlette Hukuk Müessesesi | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü |
6 | Erdemli Devlette Sosyal Tabaka ve Sınıflar | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü |
7 | Ara sınav | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü |
8 | İbn Rüşd’ün Siyaset Felsefesi | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü |
9 | İbn Rüşd’ün “Telhisu’s-Siyase”sinin Genel İncelemesi | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü |
10 | Telhisu’s-Siyase”de Eflatun’un Yeri | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü |
11 | İbn Rüşd’ün İdeal Devlet’inin Yapısı | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü |
12 | İbn Rüşd’ün İdeal Devlet’inin Unsurları | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü |
13 | İbn Rüşd’e Göre Devlet Çeşitleri | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü |
14 | İbnRüşd’e Göre İdeal Olmayan Devletler | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İslam Siyaset Felsefesi tarihinde öne çıkan düşünürlerin felsefelerini kendi metinlerinden hareketle öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İslam Siyaset Felsefesi tarihinde öne çıkan düşünürlerin felsefelerini Düşünce ekol ve sistemlerini özelliklerine göre inceler | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İslam Siyaset Felsefesi tarihinde öne çıkan düşünürlerin felsefelerini Karşılaşılan dini, felsefi ve kültürel ve siyasi sorunları felsefi birikimle analiz ve sentez edebilmeyi öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
İslam Siyaset Felsefesi tarihinde öne çıkan düşünürlerin felsefelerini Karşılaşılan dini, felsefi ve kültürel ve siyasi sorunları felsefi Diğer dini bilimlerde elde ettiği verileri İslam Siyaset Felsefesi ışığında yeniden yorumlar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Dini düşünce birikimini rasyonel zeminde tahlil etme ve bu doğrultuda muhataplara sunma becerisi elde eder. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İslam Siyaset Felsefesi tarihinde öne çıkan düşünürlerin felsefelerini kendi metinlerinden hareketle öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İslam Siyaset Felsefesi tarihinde öne çıkan düşünürlerin felsefelerini Düşünce ekol ve sistemlerini özelliklerine göre inceler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İslam Siyaset Felsefesi tarihinde öne çıkan düşünürlerin felsefelerini Karşılaşılan dini, felsefi ve kültürel ve siyasi sorunları felsefi birikimle analiz ve sentez edebilmeyi öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İslam Siyaset Felsefesi tarihinde öne çıkan düşünürlerin felsefelerini Karşılaşılan dini, felsefi ve kültürel ve siyasi sorunları felsefi Diğer dini bilimlerde elde ettiği verileri İslam Siyaset Felsefesi ışığında yeniden yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dini düşünce birikimini rasyonel zeminde tahlil etme ve bu doğrultuda muhataplara sunma becerisi elde eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |