Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Din Felsefesi Problemleri | İİF450 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Din Felsefesi Problemlerini Sistematik, Kronolojik çerçevede öğretmek. |
Ders İçeriği |
Din felsefesi tarihi ve problemleri |
Ders Kaynakları |
Aydın M. (1990), Din Felsefesi, İzmir İlahiyat Vakfı Yayınları
Erdem H.. (1995), Din Felsefe Münasebeti, Konya Taylan, N. (1998), İslam Düşüncesinde Din Felsefeleri, İstanbul Dalkılıç B. (2013), Türkiyede Din Felsefesi, Konya Erdem H. (1990) Vahdet-i Vücud Panteizm Mukayesesi, Ankara |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Din Felsefesi Problemlerine Giriş | Ders |
2 | İlimler- Hikmet ve Felsefe Tasnif | Ders |
3 | Dünyada ve Türkiyede Din Felsefesi | Ders |
4 | Allah’ın Varlığı- Nedenler | Ders |
5 | Allah’ın Varlığı-Deliller- | Ders |
6 | Allah’ın Varlığı-Deliller-Eleştiriler | Ders |
7 | Allah'ın Sıfatları -Din Dili -Allah Hakkında Konuşmak | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
8 | Allah, Âlem, İnsan İlişkisi Kuran Sistemler | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Klasik Teizm | Ders |
10 | Deizm | Ders |
11 | Panteizm | Ders |
12 | Vahdet-i Vücud ve Vahdet-i Şühud | Ders |
13 | Panenteizm | Ders |
14 | Agnostisizm | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Din Felsefesi Problemlerini kapsamlı olarak algılayıp çözümleyerek karşılaştırır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Din felsefesinin diğer alanlarla ilgisini kurup karşılaştırır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Din felsefesi sorunlarını ve çözümleme biçimlerini sorgular. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Yeni sorular sorarak çözümleme çabası içinde bulunur. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Din Felsefesi Problemlerini kapsamlı olarak algılayıp çözümleyerek karşılaştırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Din felsefesinin diğer alanlarla ilgisini kurup karşılaştırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Din felsefesi sorunlarını ve çözümleme biçimlerini sorgular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yeni sorular sorarak çözümleme çabası içinde bulunur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |