EN
  • Anasayfa
  • İİF452 Günümüz İslam Ülkeleri (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
İİF452 - Günümüz İslam Ülkeleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Günümüz İslam Ülkeleri İİF452 8 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN
Ders Veren
Amaç

Günümüz dünyasında azınlık olarak yaşayan Müslüman halk ve topluluklar ile bağımsızlığını henüz kazanamamış olan İslâm ülkelerini yayıldığı coğrafyayla birlikte genel olarak tanıtmak, başlıca Müslüman azınlıkların tarihsel ve kültürel yönlerini, ülkemiz ile olan ilişkilerini ve dünya coğrafyasındaki konumlarını anlayıp değerlendirebilecek bir bakış açısı kazandırmak.

Ders İçeriği

Günümüzde azınlık olarak yaşayan Müslüman halk ve topluluklar ile bağımsızlığını henüz kazanamamış İslâm ülkeleri ve özerk Müslüman bölgeler

Ders Kaynakları Alâeddin Yalçınkaya, Sömürgecilik & Panislâmizm Işığında Türkistan 1856’dan Günümüze, Timaş Yayınları, İstanbul 1997.
Seyfettin Erşahin, Türkistan’da İslâm ve Müslümanlar (Sovyet Dönemi), Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
2 Kafkaslar’da Müslüman azınlık olarak yaşayan halk ve topluluklar Tartışmalı Ders Sözlü
3 Rusya Fedarasyonu’nda Müslüman azınlık olarak yaşayan diğer halk ve topluluklar Tartışmalı Ders Sözlü
4 Çin Halk Cumhuriyeti’nde Müslüman azınlık olarak yaşayan halk ve topluluklar Tartışmalı Ders Sözlü
5 Hindistan’da Müslüman azınlık olarak yaşayan halk ve topluluklar Tartışmalı Ders Sözlü
6 Asya Kıtası’nda Müslüman azınlık olarak yaşayan diğer halk ve topluluklar Tartışmalı Ders Sözlü
7 Ortadoğu’da Müslüman azınlık olarak yaşayan halk ve topluluklar Tartışmalı Ders Sözlü
8 Balkan ülkelerinde Müslüman azınlık olarak yaşayan halk ve topluluklar Tartışmalı Ders Sözlü
9 Doğu Avrupa ülkelerinde Müslüman azınlık olarak yaşayan halk ve topluluklar Tartışmalı Ders Sözlü
10 Batı Avrupa ülkelerinde Müslüman azınlık olarak yaşayan halk ve topluluklar Tartışmalı Ders Sözlü
10 Batı Avrupa ülkelerinde Müslüman azınlık olarak yaşayan halk ve topluluklar Tartışmalı Ders Sözlü
12 Kuzey Amerika ülkelerinde Müslüman azınlık olarak yaşayan halk ve topluluklar Tartışmalı Ders Sözlü
13 Güney Amerika ülkelerinde Müslüman azınlık olarak yaşayan halk ve topluluklar Tartışmalı Ders Sözlü
14 Orta Afrika ülkelerinde Müslüman azınlık olarak yaşayan halk ve topluluklar Tartışmalı Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Müslüman halk ve toplulukların azınlık olarak yaşadıkları yerler, bağımsızlığını kazanamamış İslâm ülkeleri ve özerk Müslüman bölgelerin bulundukları yerleri harita üzerinde gösterebilme. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Müslüman azınlıklar, bağımsızlığını kazanamamış İslâm ülkeleri ve özerk Müslüman bölgeleri siyasi, sosyal ve kültürel olarak kavrayabilme. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Müslüman azınlıklar, bağımsızlığını kazanamamış İslâm ülkeleri ve özerk Müslüman bölgelerin Türkiye ile tarihteki ve günümüzdeki ilişkilerini analiz edebilme. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Müslüman azınlıklar, bağımsızlığını kazanamamış İslâm ülkeleri ve özerk Müslüman bölgelerin İslâm dünyasındaki yerini ve önemini kavrayabilme. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Müslüman halk ve toplulukların azınlık olarak yaşadıkları yerler, bağımsızlığını kazanamamış İslâm ülkeleri ve özerk Müslüman bölgelerin bulundukları yerleri harita üzerinde gösterebilme. - - - - - - - - - -
Müslüman azınlıklar, bağımsızlığını kazanamamış İslâm ülkeleri ve özerk Müslüman bölgeleri siyasi, sosyal ve kültürel olarak kavrayabilme. - - - - - - - - - -
Müslüman azınlıklar, bağımsızlığını kazanamamış İslâm ülkeleri ve özerk Müslüman bölgelerin Türkiye ile tarihteki ve günümüzdeki ilişkilerini analiz edebilme. - - - - - - - - - -
Müslüman azınlıklar, bağımsızlığını kazanamamış İslâm ülkeleri ve özerk Müslüman bölgelerin İslâm dünyasındaki yerini ve önemini kavrayabilme. - - - - - - - - - -