Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hadis III | İİF305 | 5 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN |
Amaç |
Hz. Peygamber’in hadislerini öğretmek ve temel hadis kaynaklarını tanıtmak. |
Ders İçeriği |
Temel hadis kaynaklarından seçme hadisler |
Ders Kaynakları |
Ahmed b. Hanbel, el-Müsned
el-Buhârî, el-Câmiu's-sahîh Müslim, el-Câmiu's-sahîh İbn Mâce, es-Sünen et-Tirmizî, es-Sünen Ebû Dâvûd, es-Sünen |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hadisin önemi konulu hadisler | Ders |
2 | İlme teşvik konulu hadisler | Ders |
3 | Güzel ahlak konulu hadisler | Ders |
4 | Selamlaşma konulu hadisler | Ders |
5 | Hz. Peygamber'in mizahı konulu hadisler | Ders |
6 | Hz. Peygamber'in tevazuu konulu hadisler | Ders |
7 | Gıybet konulu hadisler | Ders |
8 | Dargınlık konulu hadisler | Ders |
9 | Komşuluk ilişkileri konulu hadisler | Ders |
10 | Affetme konulu hadisler | Ders |
11 | Kibrin kötülüğü konulu hadisler | Ders |
12 | Hile ve aldatmanın zemmi konulu hadisler | Ders |
13 | İyilik yapmaya teşvik eden hadisler | Ders |
14 | Bildiği ile amel etme konulu hadisler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hadis kaynaklarını nasıl kullanacağı hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. | |||
Hadis metinlerini okuma ve anlama kabiliyeti kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. | |||
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hadis kaynaklarını nasıl kullanacağı hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 2 |
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 2 |
Hadis metinlerini okuma ve anlama kabiliyeti kazanır. | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 2 |
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 2 |
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 2 |