Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kelam III | İİF315 | 5 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adem ERYİĞİT |
Ders Veren | Doç. Dr. Adem ERYİĞİT |
Amaç |
Varlık ve bilgi konuları ekseninde kelam ilminin kozmoloji anlayışını tetkik etmek; bu ilmin temel konularını oluşturan ilâhiyyât, nübüvvât ve ahiret konularını yeteri düzeyde öğretmek ve bu konular hakkında doğru yaklaşım geliştirebilecek seviye ve yetenek kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Varlık, bilgi, nübüvvet, politik teoloji, insan, kıyamet ve ölüm sonrası gibi tematik konularını bütünsel olarak ela alan ve bunun metodolojisini veren derstir. |
Ders Kaynakları |
TDV İslâm Ansiklopedisi
Anahatlarıyla İslam Akaidi ve Kelama Giriş: A. Saim Kılavuz, el-Akîdetu’t-Tahâviyye:Ebû Ca’fer et-Tahâvî Kelam: Tarih, Ekoller, Problemler, Şerafettin Gölcük & Süleyman Toprak, Tekin Kitabevi, Konya. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İman kavramı ve mahiyeti | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Sözlü |
2 | Allah'ın zât ve sıfatları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Sözlü |
3 | Kelam İlminde Varlık | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Sözlü |
4 | Kelam İlminde Bilgi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Sözlü |
5 | İnsan Özgürlüğü Meselesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Sözlü |
6 | Kaza ve Kader Meselesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Sözlü |
7 | İyilik ve Kötülük Meselesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Sözlü |
8 | Ara sınav | Problem Çözme |
9 | Hüsun-Kubuh Tartışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Sözlü |
10 | Hidayet ve Delalet Tartışmaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Sözlü |
11 | Rızık Konusu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Sözlü |
12 | Ecel Konusu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Sözlü |
13 | Hikmet ve İllet Konusu | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Sözlü |
14 | Teklif Konusu | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
15 | Final Sınavı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Varlık ile ilgili temel meseleleri kavrar. | |||
İnsanın sorumluluğu ile ilgili teorik ve pratik bilgiyi edinir. | |||
Bilgi edinme yollarını ve bilgiyi kullanmayı öğrenir. | |||
İslam teolojisi ile olgu arasında bağlantı kurar. | |||
İslam düşüncesinde temel tartışma alanlarını kavrar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Varlık ile ilgili temel meseleleri kavrar. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
İnsanın sorumluluğu ile ilgili teorik ve pratik bilgiyi edinir. | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Bilgi edinme yollarını ve bilgiyi kullanmayı öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
İslam teolojisi ile olgu arasında bağlantı kurar. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
İslam düşüncesinde temel tartışma alanlarını kavrar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |