Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam Kurumlar Tarihi | İİF360 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | İslam kurumları hakkında bilgi verilir, bu kurumların nasıl faaliyet gösterdikleri, memurları, sosyal etkileri hakkında bilgiler verilir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN |
Ders Veren | |
Amaç |
İslam sonrası dönemde ortaya çıkan devlet kurumları ve bu kurumların kökenleri hakkında bilgi edinme. |
Ders İçeriği |
İslam kurumları, mali teşkilat, vezirlik teşkilatı, saray teşkilatı, taşra teşkilatı, posta teşkilatı, hisbe teşkilatı, şurta teşkilatı, ordu teşkilatı, eğitim kurumları, dini kurumlar, vakıflar. |
Ders Kaynakları |
Barthold, W. İslâm Medeniyeti Tarihi
İbn Haldun. Mukaddime I Hitti, Ph. K. Siyasî ve Kültürel İslâm Tarihi Kazıcı, Z. İslâm Medeniyeti ve Müesseseleri Tarihi, Kayaoğlu, İ. İslâm Kurumları Tarihi Toynbee, A. Tarih Bilinci |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 1 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 1 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İslam Medeniyetine Giriş | Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | İslam Öncesi İran Medeniyeti ve İslam Medeniyeti Üzerindeki Etkisi | Sözlü |
3 | Bizans Medeniyeti ve İslam Medeniyeti Üzerindeki Etkisi | Sözlü |
4 | İslam'dan Önceki Arap Kültürü | Sözlü |
5 | İslam Medeniyetinin Oluşumuna Türk Kültür ve Medeniyetinin Katkısı | Sözlü |
6 | Bir Sentez Olarak İslam Medeniyeti | Sözlü |
7 | Ara Sınav | |
8 | İslam Kurumlarına Giriş | Sözlü |
9 | İslam Öncesi İran Kurumları | Sözlü |
10 | İlk İslam Kurumlarının Oluşumunda İran Kurumlarının Yeri | Sözlü |
11 | İslam Kurumları Üzerinde Bizans Kurumlarının Etkisi | Sözlü |
12 | Hz. Peygamber ve Halifeler Döneminde Kurumlaşma | Sözlü |
13 | Emeviler ve Abbasiler Dönemi Kurumları | Sözlü |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İslam kurumlarının ortaya çıkış nedenlerini öğrenir. | |||
İslam kurumlarının temel niteliklerini bilir. | |||
Kurum kavramı hakkında bilgi sahibi olur |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İslam kurumlarının ortaya çıkış nedenlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İslam kurumlarının temel niteliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurum kavramı hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |