Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Arap Dili Belagati VI | İİF364 | 6 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İrfan KAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencileri belagat ilminin üç ana disiplininden biri olan bedi ilmine dair konulardan haberdar etmek. Örnek metinler üzerinde bedi ilmine ait sanatları öğretmek. |
Ders İçeriği |
Seçilen belagat kitaplarından bedi ilmi ile ilgili konular ve örnek metinler okutulacaktır. |
Ders Kaynakları |
Yusuf Ebu'l-Addus-Medhalun ila Belağati'l-Arabiyye
Nusreddin Bolelli- Belagat |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 57 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,24 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bedi ilminin tarihi gelişimi. Bu ilmi ele alan temel kaynaklar. | Ders |
2 | Manevi güzelleştirici sanatlardan tevriye, tıbak. | Ders |
3 | Husnu't-Talil, Te'kidu'l-medh bimâ yüşbihu'z-Zemm, Te'kidu'z-Zemm bimâ yüşbihu'l-Medh | Ders |
4 | Leffu neşr, irsad | Ders |
5 | Taksim, Tecâhul-i arif, mübalağa | Ders |
6 | Muraatu'-n-Nazir, tşebuhu'l-etraf | Ders |
7 | Tevcih, istihdam | Ders |
8 | Müşakele, rucu | Ders |
9 | Aks, husnu't-Tadid | Ders |
10 | Lafzi güzelleştirici sanatlar. Cinas, iktibas | Ders |
11 | Tazmin, tasdir | Ders |
12 | Seci, tasri | Ders |
13 | Muvazene, tersi | Ders |
14 | taştir, teşri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Arap dili ve Belagatı dersinin amaçları ile bu ilimle ilgili kavramları öğrencilerin öğrenmesini sağlamak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Belagat kaynaklarını ayrıntılı tanır | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Arap şiirini okur ve anlar | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
kur'ândaki edebi sanatları fark eder. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Arap dili ve Belagatı dersinin amaçları ile bu ilimle ilgili kavramları öğrencilerin öğrenmesini sağlamak | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Belagat kaynaklarını ayrıntılı tanır | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Arap şiirini okur ve anlar | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
kur'ândaki edebi sanatları fark eder. | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |