EN
  • Anasayfa
  • İİF218 İslam Medeniyeti Tarihi (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
İİF218 - İslam Medeniyeti Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İslam Medeniyeti Tarihi İİF218 4 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi İlk İslam kaynakları ve kurumları hakkında bilgi verme, İslam kültürünün gelişimi ve diğer toplumlar üzerindeki etkileri hakkında bilgi verme
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Enes Ensar ERBAY
Ders Veren
Amaç

İslam Kültür ve Medeniyetinin sınırlarını, konularını ve etkilerini bilme.

Ders İçeriği

İslam Kültür ve Medeniyetinin kaynakları, öğeleri, Ön Asya ve Afrika toplumlarına etkileri, Asya ve Uzakdoğu'ya etkileri, günümüze kadarki gelişim seyri.

Ders Kaynakları İbn Haldun. Mukaddime I
Toynbee, A. Tarih Bilinci
Barthold, W. İslâm Medeniyeti Tarihi
Kazıcı, Z. İslâm Medeniyeti ve Müesseseleri Tarihi,
Kayaoğlu, İ. İslâm Kurumları Tarihi
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 58
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,27
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Medeniyet Nedir? Tartışmalı Ders Sözlü
2 Medeniyetin Direkleri: Adalet ve Ahlâk Sözlü
3 İktisadî Konumlanma Sözlü
4 Vakıf Medeniyeti Sözlü
5 Eğitim (İlim-Âlim-Medrese) Sözlü
5 Eğitim (İlim-Âlim-Medrese) Sözlü
7 Şehirler (Medine-Dımaşk-Bağdat)
8 Şehirler (Basra-Fustat-Semerkand) Sözlü
9 Müspet İlimler Sözlü
9 Müspet İlimler Sözlü
9 Müspet İlimler Sözlü
12 Edebiyat Sözlü
13 Mûsikî Sözlü
8 İslam Sanatı Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tarihte var olan medeniyetlerin isimlerini ve bölgelerini bilir ve sıralar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Medeniyetin temel unsurlarını bilir ve tanımlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İslam medeniyetinin maddi ve manevi eserlerini sıralar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kültür ve medeniyet kavramlarını tanımlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Medeniyetler arası etkileşimleri açıklar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Tarihte var olan medeniyetlerin isimlerini ve bölgelerini bilir ve sıralar. 2 3 3 3 2 2 2 2 2 3
Medeniyetin temel unsurlarını bilir ve tanımlar. 2 4 4 4 3 3 3 3 3 3
İslam medeniyetinin maddi ve manevi eserlerini sıralar. 2 4 4 4 4 2 2 2 2 2
Kültür ve medeniyet kavramlarını tanımlar. 2 3 4 4 4 3 3 3 3 3
Medeniyetler arası etkileşimleri açıklar. 2 4 4 4 4 3 3 3 3 2