Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Öğretmenlik Uygulaması I (Pedagojik Formasyon) | İİF457 | 7 | 1 + 6 | 8,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Ders Veren | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ Öğretmen MEB ÖĞRETMEN Dr. Öğr. Üyesi Nuran DÖNER Doç. Dr. Adem ERYİĞİT Doç. Dr. Mehmet HABERLİ Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN Doç. Dr. Ömer Faruk ATAN Dr. Öğr. Üyesi Eyüp İNCE |
Amaç |
Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. |
Ders İçeriği |
Uygulama okulunda değişik sınıflarda öğretmenlik yaparak mesleğinin yeterliklerini geliştirebilme. Kendi alanının ders programını anlayabilme, ders kitaplarını değerlendirebilme, ölçme ve değerlendirme yapabilme. Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde geliştirebilme. Sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini geliştirebilme. |
Ders Kaynakları |
Güncel Bilgiler Işığında Din Öğretiminde Yöntemler, Mehmet Zeki Aydın, Rıdvan Demir, Nobel Akademik Yayıncılık, Ekim 2020. ANKARA.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %100 |
Toplam | %100 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %100 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 10 | 100 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 10 | 5 | 50 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 14 | 28 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 206 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanır | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
1 | Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanır | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
3 | Konularda geçen temel ilk eve kavramları ilişkilendirir | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
4 | Okuldaki sosyal kulüp ve faaliyetlerin incelenmesi | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
5 | Öğrencilerin derse karşı tutum ve tavırları konusunda bilgi sahibi olur | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
6 | Sınıf ortamında öğrencilerin sorduğu sorularla öğretmenlerin verdiği cevapları karşılaştırır | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
7 | Günlük Plan Doğrultusunda birkonuyu uygun yöntem teknik ve mataryel ile sunma | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
8 | Mesleği ile ilgili yasa ve yönetmelikleri karşılaştırır | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
9 | Yapılan etkinliklerle ilgili hazırlanan raporları uygulama öğretmeni ile değerlendirir | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
10 | Okulun yönetimi, okuldaki işler ve okulda bulunan kaynaklara ilişkin bilgi sahibi olur | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
11 | Sınıf ortamında kullanılan ders materyallerini kullanım teknikleri açısından karşılaştırır | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
12 | Sınıf ortamında bilgilerin paylaşılması konusunda deneyim sahibi olur | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
13 | Günlük Plan Doğrultusunda bir konuyu uygun yöntem teknik ve mataryel ile sunma | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
14 | Kazandırılan bilgilerin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibi olur ve Portfolyo dosyası tamamlanır. | Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Her bir öğrenci formasyon derslerinde edindiği bilgi ve beceriye uygun olarak uygulama amacıyla gittiği MEB'e bağlı okullarda dönem boyunca danışman öğretmenini gerçek sınıf ortamında gözlemler | Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Her bir öğrenci formasyon derslerinde edindiği bilgi ve beceriye uygun olarak uygulama amacıyla gittiği MEB'e bağlı okullarda dönem boyunca danışman öğretmeninin rehberliğinde gerçek sınıf ortamında bir konuyu işler | Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Her bir öğrenci formasyon derslerinde edindiği bilgi ve beceriye uygun olarak uygulama amacıyla gittiği MEB'e bağlı okullarda danışman öğretmeninin rehberliğinde bir sınavı soruların hazırlanmasından uygulanmasına ve değerlendirilmesine varıncaya deneyimler | Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Her bir öğrenci formasyon derslerinde edindiği bilgi ve beceriye uygun olarak uygulama amacıyla gittiği MEB'e bağlı okullarda danışman öğretmeninin rehberliğinde sınıf yönetimine dair bilgilerini gerçek sınıf ortamında işe koşmayı tecrübe eder | Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Her bir öğrenci formasyon derslerinde edindiği bilgi ve beceriye uygun olarak uygulama amacıyla gittiği MEB'e bağlı okullarda danışman öğretmeninin rehberliğinde koridorları, öğretmenler odasını ve okul idaresini bizzat yerinde gözlemleyerek eğitim öğretim ortamları hakkında gerçekçi kanaatlar edinir | Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Her bir öğrenci formasyon derslerinde edindiği bilgi ve beceriye uygun olarak uygulama amacıyla gittiği MEB'e bağlı okullarda dönem boyunca danışman öğretmenini gerçek sınıf ortamında gözlemler | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 |
Her bir öğrenci formasyon derslerinde edindiği bilgi ve beceriye uygun olarak uygulama amacıyla gittiği MEB'e bağlı okullarda dönem boyunca danışman öğretmeninin rehberliğinde gerçek sınıf ortamında bir konuyu işler | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 |
Her bir öğrenci formasyon derslerinde edindiği bilgi ve beceriye uygun olarak uygulama amacıyla gittiği MEB'e bağlı okullarda danışman öğretmeninin rehberliğinde bir sınavı soruların hazırlanmasından uygulanmasına ve değerlendirilmesine varıncaya deneyimler | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 |
Her bir öğrenci formasyon derslerinde edindiği bilgi ve beceriye uygun olarak uygulama amacıyla gittiği MEB'e bağlı okullarda danışman öğretmeninin rehberliğinde sınıf yönetimine dair bilgilerini gerçek sınıf ortamında işe koşmayı tecrübe eder | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 |
Her bir öğrenci formasyon derslerinde edindiği bilgi ve beceriye uygun olarak uygulama amacıyla gittiği MEB'e bağlı okullarda danışman öğretmeninin rehberliğinde koridorları, öğretmenler odasını ve okul idaresini bizzat yerinde gözlemleyerek eğitim öğretim ortamları hakkında gerçekçi kanaatlar edinir | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 |