Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Öğretim Teknolojileri (Pedagojik Formasyon) | İİF220 | 4 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Ders Veren | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Amaç |
Öğretmen adaylarına; öğretim teknolojilerini ve materyallerini tanıtmak; kullanımına yönelik uygulamalar yapmak; alanında kullanabileceği öğretim teknoloji ve materyalleri tasarlamak, geliştirmek ve değerlendirmektir. |
Ders İçeriği |
Çeşitli Öğretim Teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı öğretim teknolojileri yoluyla öğretim materyallerinin (çalışma yaprakları, slâytlar, video, bilgisayar temelli ders materyali) geliştirilmesi ve çeşitli nitelikteki materyallerin değerlendirilmesi. |
Ders Kaynakları |
Adem Güneş, Din Öğretimi Materyalleri, Dem Yay. İstanbul. 2019
H. İbrahim YALIN, Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme, Nobel Yay. Özcan DEMİREL, Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme, Pegem Yay |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 50 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
30
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
70
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | Final | 19 | 1 | 19 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 131 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | |
2 | Eğitim Teknolojisi ve İletişim | |
3 | Öğretimin Analizi | |
4 | Öğretim Durumlarını Planlama | |
5 | Öğretimde Araç Gereçlerin Yeri ve Önemi | |
6 | Öğretimde Araç Gereçlerin Seçimi ve Hazırlanması | |
7 | Görsel Tasarım İlkeleri - Görsel Araç Gereç Ve Materyaller (Etkili Kullanım) | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitimde Bilgisayar Kullanımı | |
10 | Uzaktan Eğitim | |
11 | Mesaj Tasarımı | |
12 | Teknoloji Planlaması | |
13 | Etkili Sunum Teknikleri- Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi | |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Alanıyla ilgili etkili öğretim materyalleri tasarlar. | |||
Geliştirilmiş olan öğretim materyallerini değerlendirebilir. | |||
Öğretim ortamlarında kullanılan araç-gereçleri özelliklerine göre sınıflar. | |||
Öğretim materyali tasarlama sürecini kavrar. | |||
Öğretim teknolojileri ile öğrenme-öğretme ortamlarındaki iletişim süreci arasındaki ilişkiyi kavrar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanıyla ilgili etkili öğretim materyalleri tasarlar. | - | - | - | 5 | - | - | 5 | 5 | - | - |
Geliştirilmiş olan öğretim materyallerini değerlendirebilir. | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Öğretim ortamlarında kullanılan araç-gereçleri özelliklerine göre sınıflar. | - | - | - | 5 | - | - | 5 | 5 | - | - |
Öğretim materyali tasarlama sürecini kavrar. | - | - | - | 5 | - | - | 5 | - | - | - |
Öğretim teknolojileri ile öğrenme-öğretme ortamlarındaki iletişim süreci arasındaki ilişkiyi kavrar. | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |