Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sınıf Yönetimi (Pedagojik Formasyon) | İİF363 | 5 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Ders Veren | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Amaç |
Bu derste sınıf yönetimi ile öğretimin niteliği arasındaki ilişki, sınıf içinde olumlu öğrenme ortamı oluşturma yöntemleri ve sınıf içinde karşılaşılan davranış problemlerin üstesinden gelmek için kullanılan yaklaşımların öğretilmesi hedeflenmektedir. |
Ders İçeriği |
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma. |
Ders Kaynakları |
Sınıf Yönetimi, edit; Mehmet Şişman - Selahattin Turan, Pegem Akademi Yayınları, 12. Baskı, ANKARA
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sınıf Yönetimi: Kavramsal Çerçeve | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | İstenmeyen Davranışlar, Nedenleri ve Yönetimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | İstenen Davranışların Desteklenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Disiplin ve Sınır Koyma | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
5 | Eğitim Ortamının Fiziksel Özellikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Sınıf İçi Kurallar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
7 | Güdüle(n)me (MOTİVASYON) İletişim | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
9 | Zaman Yönetimi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
10 | Öğretmen Veli Görüşmeleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
11 | Öğretmenin Rolleri ve Liderlik | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
12 | Sınıf Yönetimi Değişkenleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
13 | Davranış Yönetimi Genel Değerlendirme | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
14 | Final Sınavı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dersin etkili bir şekilde yürütülmesi için sınıf içindeki araç gereç ve sıraların nasıl organize edilmesi gerektiğini bilir. | |||
Sınıfta istenmeyen davranışlarla nasıl başa çıkması gerektiğini açıklar. | |||
Sınıf yönetiminin temel kavramlarını tanımlar | |||
Öğretmen öğrenci iletişiminin nasıl olması gerektiğini açıklar | |||
Etkili ders süreci açısından zaman yönetiminin önemini açıklar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersin etkili bir şekilde yürütülmesi için sınıf içindeki araç gereç ve sıraların nasıl organize edilmesi gerektiğini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sınıfta istenmeyen davranışlarla nasıl başa çıkması gerektiğini açıklar. | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | 5 |
Sınıf yönetiminin temel kavramlarını tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğretmen öğrenci iletişiminin nasıl olması gerektiğini açıklar | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | 5 |
Etkili ders süreci açısından zaman yönetiminin önemini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |