Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Rehberlik ve Özel Eğitim (Pedagojik Formasyon) | İİF368 | 6 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Rehberliğin tanımı ve önemi, rehberliğin amacı ve ilkeleri, dünyada ve Türkiye’de rehberlik çalışmaları, rehberliğin kapsamı, gelişimsel, kişisel, eğitsel, mesleki rehberlik hakkında öğrencileri donannımlı hale getirmek. Ayrıca u dersi tamamlayan öğrenciler özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitimle ilgili genel bilgi ve becerileri edinmelerin sağlanacaktır. |
Ders İçeriği |
Rehberliğin tanımı ve önemi, rehberliğin amacı ve ilkeleri, dünyada ve Türkiye’de rehberlik çalışmaları, rehberliğin kapsamı, gelişimsel, kişisel, eğitsel, mesleki rehberlik. Ayrıca Özel Eğitim dersi içinde, özel eğitim nedir, nasıl ortaya çıkmıştır, özel eğitimin tarihsel gelişim süreci nasıldır, özel gereksinimli bireylerle çalışan uzmanlar kimlerdir, özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikler nelerdir, özel eğitimde ailenin rolü nedir, erken çocukluk özel eğitimi nedir, özel gereksinimi olan bireylerin özellikleri nelerdir konuları yer almaktadır. |
Ders Kaynakları |
B. Yeşilyaprak, Gelişimsel Rehberlik, Ankara: Morpa Yayın, 2006. B. Aydın (Ed.), Rehberlik, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2007.
Ümit Şahbaz, Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Anı Yayıncılık, Ankara, 2019. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 27 | 1 | 27 |
Final | Final | 42 | 1 | 42 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 209 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çağdaş Eğitim Sisteminde Öğrenci Kişilik Hizmetleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
2 | Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik-Hizmetleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
3 | Kisisel Sosyal Rehberlik | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
4 | Eğitimsel Rehberlik | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
5 | Mesleki Rehberlik | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
6 | Bireyi Tanima Teknikleri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
7 | Rehberlikte Temel Görüşme Becerileri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
8 | Yarıyıl Sınavı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
9 | OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLAR | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
10 | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
11 | DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
12 | Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
13 | Sol Ayağım Adlı Kitabın Değerlendirilmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
14 | YERDEKİ YILDIZLAR FİLMİNİN ÖZEL EĞİTİM BAKIMINDAN ELEŞTİRİSİ | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çağdaş eğitim sürecinde okul rehberlik hizmetlerinin önemini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çağdaş eğitim ile rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin ilişkisini kurar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Rehberlik hizmetlerinin birbirleriyle ilişkilerini anlayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Özel eğitim ve temellerini tartışabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci farklı yetersizlik türlerinin nedenleri, özellikleri, yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlarını tartışabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çağdaş eğitim sürecinde okul rehberlik hizmetlerinin önemini açıklayabilecektir. | - | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Çağdaş eğitim ile rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin ilişkisini kurar. | - | 5 | 5 | - | 5 | - | 5 | - | - | - |
Rehberlik hizmetlerinin birbirleriyle ilişkilerini anlayabilir. | - | 5 | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - |
Özel eğitim ve temellerini tartışabilir. | - | 5 | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - |
Öğrenci farklı yetersizlik türlerinin nedenleri, özellikleri, yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunlarını tartışabilecektir. | - | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - |