Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Peygamberler Tarihi | İİF359 | 5 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN |
Ders Veren | Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN Dr. Öğr. Üyesi Enes Ensar ERBAY |
Amaç |
Peygamberler tarihi ve bunun dünya, medeniyet ve İslam tarihindeki yeri hakkında bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Tarih, Tarih felsefesi Medeniyet ve peygamber Dünya tarihi olarak peygamberler tarihi Medeniyet tarihi olarak peygamberler tarihi |
Ders Kaynakları |
1. M. Asım Köksal, Peygamberler Tarihi, Diyanet Vakfı Yayınları, 2002.
İsmail Yiğit, Peygamberler Tarihi, Kayıhan Yayınları, İstanbul 2012. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarih, Tarih felsefesi | Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Medeniyet ve peygamber | Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Dünya tarihi olarak peygamberler tarihi | Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Medeniyet tarihi olarak peygamberler tarihi | Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | İsrailiyat | Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | Yaratılış | Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | İlk insan Hz. Adem | Tartışmalı Ders Sözlü |
8 | Hz. Nuh ve tufan | Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Hz. İbrahim ve İslam milleti | Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Hz. Yusuf ve ilk devlet tecrübesi | Tartışmalı Ders Sözlü |
11 | Hz. Musa ve kanun | Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | Hz. Davud ve Hz. Süleyman (Devlet tecrübesi) | Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | Hz. İsa | Tartışmalı Ders Sözlü |
14 | Hz. Muhammed (s.a.v.) ve peygamberler içerisindeki yeri | Tartışmalı Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarihi değerlendirmede tarih felsefesinin yerini kavrar | |||
Antropolojik din teorilerini eleştirebilir. | |||
Medeniyetler içerisinde peygamberlerin yerini açıklayabilir | |||
Tarih tasniflerinin günümüz bakış açısının sonucu olduğunu kavrar | |||
Dünya tarihine peygamberler ekseninden de bakabilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarihi değerlendirmede tarih felsefesinin yerini kavrar | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Antropolojik din teorilerini eleştirebilir. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 |
Medeniyetler içerisinde peygamberlerin yerini açıklayabilir | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Tarih tasniflerinin günümüz bakış açısının sonucu olduğunu kavrar | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 |
Dünya tarihine peygamberler ekseninden de bakabilir | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |