Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çağdaş Türk Düşüncesi | TDE6001 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Türk siyasi, sosyal ve kültürel yaşantısına yön vermiş fikir akımları hakkında bilgi vermek. |
Ders İçeriği |
Türk kültürüne yön vermiş isimler ile belli başlı eserleri, fikir akımları ve Türk kültür hayatına ilişkin temel meseleler. |
Ders Kaynakları |
Ülken, Hilmi Z. (1979). Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi, Ülken Y.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ahmet Cevdet Paşa | Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Namık Kemal | Tartışmalı Ders Sözlü |
3 | Ahmet Midhat Efendi | Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Baha Tevfik | Tartışmalı Ders Sözlü |
5 | Mehmet Akif Ersoy | Tartışmalı Ders Sözlü |
6 | Gaspıralı İsmail Bey | Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | Yusuf Akçura | Tartışmalı Ders Sözlü |
8 | Ziya Gökalp | Tartışmalı Ders Sözlü |
9 | Hüseyin Nihal Atsız | Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Hilmi Ziya Ülken | Tartışmalı Ders Sözlü |
11 | Nurettin Topçu | Tartışmalı Ders Sözlü |
12 | Cemil Meriç | Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | Şerif Mardin | Tartışmalı Ders Sözlü |
14 | Değerlendirme - Tartışma | Tartışmalı Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci Osmanlı’dan Cumhuriyet’e uzanan Türk düşünce hayatı hakkında bilgi edinir. | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci Osmanlı’dan Cumhuriyet’e uzanan Türk düşünce hayatı hakkında bilgi edinir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |