Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Edebiyat Dergiciliği | TDE6003 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterme, Uygulama-Alıştırma |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ |
Ders Veren | Doç. Dr. Yakup ÖZTÜRK |
Amaç |
Edebiyat dergiciliğinin tarihçesini kavramak Edebiyat dergiciliğindeki sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak Edebiyat dergileri etrafında gelişen edebiyat anlayışlarına dair bilgi sahibi olmak |
Ders İçeriği |
Dönemlere göre edebiyat dergileri etrafında gelişen tartışmalar Dergide yayımlanan edebi metinlerin değerlendirilmesi |
Ders Kaynakları |
Selçuk Küpçük, Türkiye Edebiyat Dergiler Atlası, Cümle Yayınları, 2015.
BANARLI, Nihad Sami;Resimli Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul, 1987 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanzimat dönemi edebiyat dergiciliği | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
2 | Servet-i Fünun dergisi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
3 | Milli edebiyat dönemi edebiyat dergiciliği | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Edebiyat dergilerinde polemikler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
4 | Edebiyat dergilerinde polemikler | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Dergilerdeki edebi metinlerin incelenmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
6 | Dergilerdeki edebi metinlerin incelenmesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | Problem Çözme |
9 | Cumhuriyet dönemi edebiyat dergileri | Problem Çözme |
9 | Cumhuriyet dönemi edebiyat dergileri | Problem Çözme |
11 | 1970 Kuşağı Edebiyat Dergileri | Problem Çözme |
12 | 1980 Kuşağı Edebiyat Dergileri | Problem Çözme |
13 | 1990 Kuşağı Edebiyat Dergileri | Problem Çözme |
14 | 2000 sonrası edebiyat dergisi yayıncılığı | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Edebiyat dergiciliğinin tarihçesini öğrenmek | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Edebiyat dergilerindeki polemikler hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Dönemlere göre edebiyat dergiciliği faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Dergilerdeki edebi ürünleri incelemek | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Edebiyat dergiciliğinin sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Edebiyat dergiciliğinin tarihçesini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Edebiyat dergilerindeki polemikler hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dönemlere göre edebiyat dergiciliği faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dergilerdeki edebi ürünleri incelemek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Edebiyat dergiciliğinin sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |