Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Edebiyat Mahfilleri | TDE6004 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yakup ÖZTÜRK |
Ders Veren | |
Amaç |
Türk edebiyatında Tanzimat sonrasında ortaya çıkan mahfil ve muhitlerin oluşum süreci ve Türk edebiyatı tarihine katkısı üzerinde durmak |
Ders İçeriği |
Encümen-i Şuara'dan 2000 sonrası döneme kadar Türk edebiyatında görülen edebiyat mahfil ve muhitlerinin oluşumları. Buralara devam eden sanatçıların kimlikleri, mahfillerin edebiyat araştırmalarındaki önemi. |
Ders Kaynakları |
Divan Edebiyatında Edebî Muhitler, Haluk İpekten
Bir Edebî Muhit Olarak Ankara, Necati Tonga Mekândan Taşan Edebiyat: Yeni Türk Edebiyatında Edebiyat Mahfilleri, Turgay Anar |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mahfil Kavramı | Tartışmalı Ders |
2 | Salon Edebiyatı | Tartışmalı Ders |
3 | Eski Türk Edebiyatında Mahfiller | Tartışmalı Ders |
4 | Encümen-i Şuara | Tartışmalı Ders |
5 | Yeni Osmanlılar'ın Bir Araya Gelişi | Tartışmalı Ders |
6 | Servet-i Fünun ve Muhit İlişkisi | Tartışmalı Ders |
7 | Kahve ve Kıraathaneler | Tartışmalı Ders |
8 | Sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Matbaa ve Edebiyat Dergisi Yazıhaneleri | Tartışmalı Ders |
10 | Marmara Kıraathanesi | Tartışmalı Ders |
11 | Cağaloğlu | Tartışmalı Ders |
12 | Ankara'da Edebiyat Çevreleri | Tartışmalı Ders |
13 | Küllük Kıraathanesi | Tartışmalı Ders |
14 | Sosyal Medya-Muhit İlişkisi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türk edebiyatında Tanzimat sonrasında ortaya çıkan mahfil ve muhitlerin oluşum süreci ve Türk edebiyatı tarihine katkısı üzerinde durmak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mahfil Kavramını öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Salon Edebiyatı kavramını öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sosyal Medya-Muhit İlişkisini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sosyal Medya-Muhit İlişkisini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk edebiyatında Tanzimat sonrasında ortaya çıkan mahfil ve muhitlerin oluşum süreci ve Türk edebiyatı tarihine katkısı üzerinde durmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mahfil Kavramını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Salon Edebiyatı kavramını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal Medya-Muhit İlişkisini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sosyal Medya-Muhit İlişkisini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |