EN
  • Anasayfa
  • TDE6016 Hatırat, Günlük, Seyahat Edebiyatı (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TDE6016 - Hatırat, Günlük, Seyahat Edebiyatı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hatırat, Günlük, Seyahat Edebiyatı TDE6016 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Anlatım, Soru-Cevap, Gösterme, Uygulama-Alıştırma
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ
Ders Veren
Amaç

Türk edebiyatının kaynak metinlerinden olan seyahat, günlük ve hatırat örneklerini üzerinden edebiyat tarihini kavrama Hatırat, günlük ve seyahat metinlerinin özellikleri hakkında bilgi sahibi olma

Ders İçeriği

Dönemlere göre hatırat, seyahat ve günlük kitaplarını okuma, değerlendirme, tartışma Edebiyat tarihi çalışmalarına hatırat, seyahat ve günlükler üzerinden katkı sağlama

Ders Kaynakları Geçmişten Günümüze Seyahat Edebiyatı, Derleyen Emine Gürsoy Naskali, Kitabevi Yay., 2019.
İnci Enginün, Abdülhak Hamit'in Hatrıaları, Dergah Yay., 1994.
Nihad Sami Banarlı, Yahya Kemal'in Hatıraları, İstanbul Fetih Cemiyeti Yay., 1960.
Günlük Özel Sayısı, Hece Dergisi, Haziran 2015.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hatırat türünün özellikleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
2 Hatırat türünün tarihçesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
3 Hatırat türünün örnekleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
3 Hatırat türünün örnekleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
5 Seyahat türünün özellikleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
6 Seyahat türünün tarihçesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
7 Seyahat türünün örnekleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
8 Ara sınav Problem Çözme
7 Seyahat türünün örnekleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
10 Günlük türünün özellikleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
11 Günlük türünün tarihçesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
12 Günlük türünün örnekleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
12 Günlük türünün örnekleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
14 Genel değerlendirme Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hatırat türünün özelliklerini kavrama Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Seyahat türünün özelliklerini kavrama Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Günlük türünün özelliklerini kavrama Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Edebiyat tarihini farklı kaynaklar üzerinden değerlendirme Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Günlük, hatırat ve seyahat yazıları örneklerini ayırt edebilme Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Hatırat türünün özelliklerini kavrama - - - - - - - - - - - - - - -
Seyahat türünün özelliklerini kavrama - - - - - - - - - - - - - - -
Günlük türünün özelliklerini kavrama - - - - - - - - - - - - - - -
Edebiyat tarihini farklı kaynaklar üzerinden değerlendirme - - - - - - - - - - - - - - -
Günlük, hatırat ve seyahat yazıları örneklerini ayırt edebilme - - - - - - - - - - - - - - -