Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hatırat, Günlük, Seyahat Edebiyatı | TDE6016 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterme, Uygulama-Alıştırma |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Erdem DÖNMEZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Türk edebiyatının kaynak metinlerinden olan seyahat, günlük ve hatırat örneklerini üzerinden edebiyat tarihini kavrama Hatırat, günlük ve seyahat metinlerinin özellikleri hakkında bilgi sahibi olma |
Ders İçeriği |
Dönemlere göre hatırat, seyahat ve günlük kitaplarını okuma, değerlendirme, tartışma Edebiyat tarihi çalışmalarına hatırat, seyahat ve günlükler üzerinden katkı sağlama |
Ders Kaynakları |
Geçmişten Günümüze Seyahat Edebiyatı, Derleyen Emine Gürsoy Naskali, Kitabevi Yay., 2019.
İnci Enginün, Abdülhak Hamit'in Hatrıaları, Dergah Yay., 1994. Nihad Sami Banarlı, Yahya Kemal'in Hatıraları, İstanbul Fetih Cemiyeti Yay., 1960. Günlük Özel Sayısı, Hece Dergisi, Haziran 2015. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hatırat türünün özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
2 | Hatırat türünün tarihçesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
3 | Hatırat türünün örnekleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
3 | Hatırat türünün örnekleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
5 | Seyahat türünün özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
6 | Seyahat türünün tarihçesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
7 | Seyahat türünün örnekleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
8 | Ara sınav | Problem Çözme |
7 | Seyahat türünün örnekleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
10 | Günlük türünün özellikleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
11 | Günlük türünün tarihçesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
12 | Günlük türünün örnekleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
12 | Günlük türünün örnekleri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
14 | Genel değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hatırat türünün özelliklerini kavrama | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Seyahat türünün özelliklerini kavrama | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Günlük türünün özelliklerini kavrama | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Edebiyat tarihini farklı kaynaklar üzerinden değerlendirme | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Günlük, hatırat ve seyahat yazıları örneklerini ayırt edebilme | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hatırat türünün özelliklerini kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seyahat türünün özelliklerini kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Günlük türünün özelliklerini kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Edebiyat tarihini farklı kaynaklar üzerinden değerlendirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Günlük, hatırat ve seyahat yazıları örneklerini ayırt edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |