Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karahanlı Türkçesi Metinlerinden Seçmeler | TDE6017 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders teorik olarak verilecektir. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. İbrahim TAŞ |
Ders Veren | Prof. Dr. İbrahim TAŞ |
Amaç |
Karahanlı Türkçesi dönemini tanımak ve bu dönemin metinlerini okuyup anlamak. |
Ders İçeriği |
Bu dersin içeriği 11-13. yüzyıl arasında Orta Asya Türkçesi ile yazılmış metinleri kapsamaktadır. |
Ders Kaynakları |
ATA, Aysu: Türkçe İlk Kur’an Tercümesi (Rylands Nüshası) Karahanlı Türkçesi (Giriş-Metin-Notlar-Dizin), Ankara 2004: TDK: 854.
PRITSAK, Omeljan: “Karahanlılar”, İslâm Ansiklopedisi, 6. cilt, 231-273. SAĞOL YÜKSEKKAYA, Gülden, Mustafa ARGUNŞAH ve Özcan TABAKLAR: Tarihi Türk Lehçeleri; Karahanlıca, Harezmce, Kıpçaça Dersleri: İstanbul 2010. Kesit Yayınları. TEZCAN, Semih: “Kutadgu Bilig Dizini Üzerine”, TTK- Belleten, XLV (1981) 178: 23-78 ARAT, Reşid Rahmeti: Kutadgu Bilig, I, Metin, TDK 1947 (19792, 19913); II, Tercüme, TTK 1959 (19555); III, İndeks, Yay. K. Eraslan, O. F. Sertkaya, N. Yüce, TKAE, İstanbul 1979. KAÇALİN, Mustafa S.: Kaşgarlı Mahmud, Dîvânu Lugâti't-Türk Türk Dilinin İlk Sözlüğü: İstanbul 2023. Vakıfbank Kültür Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 20 |
Ödev 2 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dönemin Türk dili tarihindeki yerini tanımak. | Ders |
1 | Dönemin Türk dili tarihindeki yerini tanımak. | Ders |
3 | Dönem metinlerini tanımak. | Ders |
3 | Dönem metinlerini tanımak. | Ders |
5 | Dönem Türkçesinin dilbilgisel özelliklerini tanımak. | Ders |
5 | Dönem Türkçesinin dilbilgisel özelliklerini tanımak. | Ders |
7 | Dönem metinlerini okumak ve tahlil etmek. | Ders |
7 | Dönem metinlerini okumak ve tahlil etmek. | Ders |
7 | Dönem metinlerini okumak ve tahlil etmek. | Ders |
7 | Dönem metinlerini okumak ve tahlil etmek. | Ders |
7 | Dönem metinlerini okumak ve tahlil etmek. | Ders |
7 | Dönem metinlerini okumak ve tahlil etmek. | Ders |
7 | Dönem metinlerini okumak ve tahlil etmek. | Ders |
14 | Dönem Türkçesinin ve metinlerin genel bir değerlendirmesini yapmak. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilgi derlemesini öğrenir. | Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Arap harfli metinleri okur. | Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Metinleri tercüme eder ve anlar. | Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Metinleri dilbilgisel olarak tahlil eder. | Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Metinlerin dünya görüşünü kavrar. | Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bilgi derlemesini öğrenir. | Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Arap harfli metinleri okur. | Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Metinleri tercüme eder ve anlar. | Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Metinleri dilbilgisel olarak tahlil eder. | Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Metinlerin dünya görüşünü kavrar. | Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgi derlemesini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Arap harfli metinleri okur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Metinleri tercüme eder ve anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Metinleri dilbilgisel olarak tahlil eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Metinlerin dünya görüşünü kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgi derlemesini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Arap harfli metinleri okur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Metinleri tercüme eder ve anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Metinleri dilbilgisel olarak tahlil eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Metinlerin dünya görüşünü kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |