Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karluk Grubu Türk Lehçeleri | TDE6018 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüze yüze. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Oktay Selim KARACA |
Ders Veren | |
Amaç |
Karluk grubu Türk lehçelerini ana hatlarıyla öğrenmelerini ve bu lehçeler üzerine lisansüstü düzeyde alan araştırmaları yapabilmelerini sağlamak. |
Ders İçeriği |
Karluk grubu Türk lehçelerinden Özbek Türkçesinin fonetik özelliklerini öğrenme. Özbek Türkçesinin yayılma alanlarını ve Özbek ediplerini tanıma. . Özbek Türkçesinin morfolojik özelliklerini öğrenme. Özbek Türkçesinin sentaktik özelliklerini öğrenme. Özbek Türkçesi üzerine fonetik, morfolojik ve sentaktik araştırmalar yapma. |
Ders Kaynakları |
Ercilasun, A. B., Türk Lehçeleri Grameri, Ankara, 2007.
Coşkun, V., Özbek Türkçesi Grameri, Ankara, 2000. Coşkun, V., Özbek Türkçesi Grameri, Ankara, 2000. Kadiri, A. Ötken Künler, Taşkent, 1994. Yakubov, A., Uluğbek Hazinesi, Taşkent, 1994. Özbek Tilining İzahli Lugati, (Red. kol.), Moskva, 1983. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Özbek Türkleri ve kısaca Özbekistan tarihi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
2 | Özbek Türkçesinin Türk lehçeleri arasındaki yeri ve Özbek Kiril alfabesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
3 | Özbek Türkçesinin fonetik özellikleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
4 | Özbek Türkçesinin morfolojik özellikleri (isim çekimi) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
5 | Özbek Türkçesinin morfolojik özellikleri (fiil çekimi, şahıs ekleri ve basit zamanlar)yönetim ilişkisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
6 | Özbek Türkçesinin morfolojik özellikleri (fiil çekimi, şahıs ekleri ve basit zamanlar) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
7 | Özbek Türkçesi (fiil şekilleri) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
7 | Özbek Türkçesi (fiil şekilleri) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
9 | A. Kadiri, Ötken Künler romanı okuma, tercüme, tahlil | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
9 | A. Kadiri, Ötken Künler romanı okuma, tercüme, tahlil | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
9 | A. Kadiri, Ötken Künler romanı okuma, tercüme, tahlil | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
12 | A. Yakubov Uluğbek Hazinesi romanı, okuma, tercüme, tahlil | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
12 | A. Yakubov Uluğbek Hazinesi romanı, okuma, tercüme, tahlil | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
12 | A. Yakubov Uluğbek Hazinesi romanı, okuma, tercüme, tahlil | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Karluk grubu Türk lehçelerinden Özbek Türkçesinin fonetik özelliklerini öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Özbek Türkçesinin yayılma alanlarını ve Özbek ediplerini tanır.. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Özbek Türkçesinin morfolojik özelliklerini öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Özbek Türkçesinin sentaktik özelliklerini öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Özbek Türkçesi üzerine fonetik, morfolojik ve sentaktik araştırmalar yapabilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Karluk grubu Türk lehçelerinden Özbek Türkçesinin fonetik özelliklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özbek Türkçesinin yayılma alanlarını ve Özbek ediplerini tanır.. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özbek Türkçesinin morfolojik özelliklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özbek Türkçesinin sentaktik özelliklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özbek Türkçesi üzerine fonetik, morfolojik ve sentaktik araştırmalar yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |