Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Karşılaştırmalı Edebiyat (Türk-Fars) | TDE6019 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK |
Ders Veren | |
Amaç |
Karşılaştırmalı edebiyat bilimi hakkında genel bilgi edinmek, İran ve Türk edebiyatlarını karşılaştırmalı edebiyat bağlamında değerlendirmek ve bu yolla iki edebiyatın benzer ve ayrışan yönleri hakkında bilgi artırmak. |
Ders İçeriği |
Farsça ve Türkçe edebi eserlerin karşılaştırmalı edebiyat imkânlarıyla değerlendirilmesi. Örnek karşılaştırmalı edebiyat çalışmaları gerçekleştirilmesi. |
Ders Kaynakları |
İnci Enginün, Mukayeseli Edebiyat, Dergâh Yayınları, İstanbul
1992
Gürsel Aytaç, Karşılaştırmalı Edebiyat, Gündoğan Yayınları, Ankara 1997 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 2 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 3 | 9 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 3 | 9 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 13 | 2 | 26 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı edebiyata dair genel bilgi verilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
2 | İranlı Şair Nizâmî'nin Türk edebiyatına etkisi. | |
3 | Firdevsi'nin Türk edebiyatına etkisi. | |
4 | Hâfız'ın Türk edebiyatına etkisi | |
5 | Mevlana'nın Türk edebiyatına etkisi | |
6 | Sadi'nin Gülistan'ı ve Türkçe tercümeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Sadi'nin Gülistan'ı ve Türkçe tercümeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Sadi'nin Bostan'ı ve Türkçe tercümeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Sadi'nin Bostan'ı ve Türkçe tercümeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Attar'ın Pendnamesi ve Türkçe tercümeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | Attar'ın Pendnamesi ve Türkçe tercümeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Fars ve Türk Edebiyatlarında aşk konulu mesneviler: Hüsrev ü Şirin | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Fars ve Türk Edebiyatlarında aşk konulu mesneviler: Yusuf u Züleyha | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Fars ve Türk Edebiyatlarında aşk konulu mesneviler: Leyla vü Mecnûn | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Karşılaştırmalı edebiyat kavramını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Fars edebiyatının klasik eserlerini tanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Fars edebiyatının klasik eserlerinin Türk edebiyatı üzerindeki tesirini bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Klasik İran edebiyatı ürünleri ve Türkçe tercümlerini mukayese eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı edebiyat kavramını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fars edebiyatının klasik eserlerini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fars edebiyatının klasik eserlerinin Türk edebiyatı üzerindeki tesirini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klasik İran edebiyatı ürünleri ve Türkçe tercümlerini mukayese eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |