Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Klasik Türk Edebiyatı Araştırmaları | TDE6025 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Metin SAMANCI |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste, özellikle 16. Yüzyıldan başlayarak son dönemlere gelinceye kadar, sade ve süslü metin örnekleri, manzum ve mensur eserlerden seçilerek işlenir. Metinlerin doğru okunması ve anlaşılması için gerekli Arapça, Farsça ve Türkçe yapısal özellikler ayrıntılarıyla gösterilir. |
Ders İçeriği |
Geçmişte ve günümüzde Klasik Türk Edebiyatı Araştırmaları |
Ders Kaynakları |
Selami ECE, Klasik Türk Edebiyatı Araştırma Yöntemleri 1 - FENOMEN YAYINCILIK
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bu dersin sonunda öğrenciler; yazma eserlerin özelliklerini, bunlarla ilgili çalışmaları tanır. | Ders |
2 | Edebiyat bilgi ve kuramıyla ilgili eserleri ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. | Ders |
2 | Edebiyat bilgi ve kuramıyla ilgili eserleri ve bunlarla ilgili çalışmaları tanır. | Ders |
4 | Geçmişteki edebiyat araştırmalarını taramayı öğrenir. | Ders |
4 | Geçmişteki edebiyat araştırmalarını taramayı öğrenir. | Ders |
4 | Geçmişteki edebiyat araştırmalarını taramayı öğrenir. | Ders |
7 | Günümüz edebiyat araştırmalarını taramayı öğrenir. | Ders |
7 | Günümüz edebiyat araştırmalarını taramayı öğrenir. | Ders |
7 | Günümüz edebiyat araştırmalarını taramayı öğrenir. | Ders |
10 | Klasik Türk edebiyatının güncel meselelerini öğrenir. | Ders |
10 | Klasik Türk edebiyatının güncel meselelerini öğrenir. | Ders |
12 | Alanın kaynak eserlerini ve bunlardan faydalanmayı öğrenir. | Ders |
12 | Alanın kaynak eserlerini ve bunlardan faydalanmayı öğrenir. | Ders |
12 | Alanın kaynak eserlerini ve bunlardan faydalanmayı öğrenir. | Ders |
12 | Alanın kaynak eserlerini ve bunlardan faydalanmayı öğrenir. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Eski Türk Edebiyatı alanıyla ilgili araştırma yöntemleri hakkında genel bilgilere sahip olabilme. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Eski Türk Edebiyatı alanda araştırma yöntemleri ile ilgili literatür bilgisine sahip olabilme. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
To be able to express the differences between the methods related to the field of Old Turkish Literature. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Araştırma yöntemlerinden elde edilen bilgileri yorumlayabilme. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Eski Türk Edebiyatı alanıyla ilgili araştırma yöntemleri hakkında genel bilgilere sahip olabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eski Türk Edebiyatı alanda araştırma yöntemleri ile ilgili literatür bilgisine sahip olabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
To be able to express the differences between the methods related to the field of Old Turkish Literature. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma yöntemlerinden elde edilen bilgileri yorumlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |