EN
  • Anasayfa
  • TDE6026 Klasik Türk Edebiyatında Hiciv (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TDE6026 - Klasik Türk Edebiyatında Hiciv
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Klasik Türk Edebiyatında Hiciv TDE6026 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Hacı İbrahim DEMİRKAZIK
Ders Veren
Amaç

Türk mizah anlayışı söze dayalıdır. Hem konuşma dilinde hem de edebi metinlerde kendini gösterir. Bu derste, edebi metinlerde yer alan mizahın incelemesi yapılarak mizahın Türk edebiyatındaki yeri tespit edilecektir. Bu esnada edebi metinlerden örnekler verilecektir.

Ders İçeriği

Klasik Türk şiirinde hiciv, letaif, nükte türünde yazılmış örnek metinler.

Ders Kaynakları Ömer Özcan, Başlangıcında Günümüze Türk Edebiyatında Hiciv ve Mizah.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Türk edebiyatında hiciv anlayışı
2 Hiciv terimleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
3 Türk hiciv anlayışının temel özellikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
4 Hiciv metinlerinin tasnifi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
5 Hiciv içerikli metinlerden örnekler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
6 Şeyhi'nin Harnamesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
7 Fuzuli'nin Şikayetnamesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
8 Hicviye kasideleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
9 Nefî ve hiciv Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
10 Nefi'de hiciv Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
11 Bağdatlı Ruhî'de hiciv Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
11 Bağdatlı Ruhî'de hiciv Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
13 Ziya Paşa'da hiciv Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
13 Ziya Paşa'da hiciv Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Klasik Türk edebiyatı hiciv literatürünü bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Klasik Türk edebiyatındaki hiciv tarzını kavrar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Klasik Türk edebiyatındaki hiciv ürünlerini anlar ve yorumlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Klasik Türk edebiyatındaki hiciv ürünlerini diğer dönem hiciv ürünleriyle mukayese eder. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Klasik Türk edebiyatı hiciv literatürünü bilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Klasik Türk edebiyatındaki hiciv tarzını kavrar. - - - - - - - - - - - - - - -
Klasik Türk edebiyatındaki hiciv ürünlerini anlar ve yorumlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Klasik Türk edebiyatındaki hiciv ürünlerini diğer dönem hiciv ürünleriyle mukayese eder. - - - - - - - - - - - - - - -