Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Klasik Türk Edebiyatında Nazım | TDE6027 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet ÖZDEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Ana hatlarıyla Türk nazım edebiyatını öğrenmek ve eski metinleri okuma/anlama becerileri kazanmak |
Ders İçeriği |
Yazma Eser Örnekleri |
Ders Kaynakları |
Haluk İpekten, Eski Türk Edebiyatı Nazım Şekilleri ve Aruz, Ankara 1994.
Fahir İZ, Eski Türk Edebiyatında Nazım, C. 1, Ankara 2008. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 188 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Nazım Edebiyatı Hakkında Genel Bilgiler | Ders |
2 | Nazmın önemi | Ders |
3 | Bir kaside metninin okunması | Ders |
3 | Bir kaside metninin okunması | Ders |
5 | Bir gazel metninin okunması | Ders |
5 | Bir gazel metninin okunması | Ders |
5 | Bir gazel metninin okunması | Ders |
8 | Ara Sınav, Bir gazel metninin okunması | Ders |
5 | Bir gazel metninin okunması | Ders |
10 | Bir mesnevi metninin okunması | Ders |
10 | Bir mesnevi metninin okunması | Ders |
12 | Kaside İnceleme | Ders |
14 | Gazel Şerhi | Ders |
14 | Gazel şerhi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Nazım ürünlerini yorumlama yeteneği kazanır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Eski Metinleri Okuma yeteneğini kazanır | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Nazım biçimlerinin önemli yönlerini kavrar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Nazma verilen önemi kavrar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Nazımın seyri hakkında genel bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nazım ürünlerini yorumlama yeteneği kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eski Metinleri Okuma yeteneğini kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nazım biçimlerinin önemli yönlerini kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nazma verilen önemi kavrar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Nazımın seyri hakkında genel bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |